Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Fia - 23 oktober 2011 12:01

Nu börjar det nästan närma sig i köket. Igår var jag, Karin, Emma och lille Emre till Uppsalafärg för att välja tapeter. Jösses vad det finns tapeter!!! Herregud säger jag för hur många som helst fanns det där och massor av fina. Jag har nog nästan inrett hela huset efter mitt enda besök där igår. Hittade en mjuk rosa med medaljonger som jag vill ha i mitt sovrum. En chokladbrun med mönster som jag vill ha bakom soffan i vardagsrummet. Emma tittade också efter tapeter till sitt rum men hennes smak passar inte direkt ihop med min Hon vill ha sånt hysteriskt mönster som är fint på papper men i ett helt rum eller på en hel vägg, njäe sorry. Vi får förhandla där lite tror jag! Däremot hittade jag precis den tapeten jag vill ha i köket. Frågan är i vilken färg men jag tror att det blir exakt den här   ... Den passar så bra ihop med de vita luckorna och svarta bänkskivorna som planeras. Jag tror att det kommer bli hur bra som helst. Nu längtar jag verkligen tills det blir klart!


Efter att vi var till UppsalaFärg igår åkte vi och handlade och grillade lite senare på kvällen. Det är inte utan att det är lite lyxigt att grilla så här på höstkanten Efter den aningens tråkiga och innehållsfattiga menyn sista månaderna så tänkte vi upprepa bedriften idag igen men bjuda över mamma och pappa idag. Pappa hjälper trots allt till att fixa köket. Nu tänkte jag vara lite smart också och grilla lite extra så vi har i veckan också


Emre, även kallad buddha, gosegrisen och många andra namn fick igår ett till. Får jag presentera Skitnisse. Karin konstaterade igår att hon hade slut på blöjor i skötväskan och det var det dags att bege sig hemåt. De började packa ihop lite smått men gav Emre en slurk mjölk först för att hemresan skulle vara lugn. När han rapades sen i knät hos mamma så var han nöjd och glad innan han började ta i. Och tog i gjorde han, över hela sig, över Karin, svämmade över alla kläder Vad gör man då liksom, inga blöjor, inga extrakläder mer än en body men ungen måste bytas på? Iklädd en av Eriks blöjor (passade väldigt bra faktiskt!), den enda bodyn som de hade och i ett par byxor från docklådan så blir man så här snygg...   Det sägs ju att allting klär en skönhet och tja det verkar ju stämma   Lilla Emre som inte är så liten längre. Han kommer förmodligen väga mer än Erik lagom till sin halvårsdag. Nu 7 veckor gammal väger han redan 6kg!


Här hemma på byggplatsen så har vi också lite alternativa klädstilar för övrigt. Erik iklädd senaste byggmodet...   Han tycker inte om när det låter illa men syns det vad han tycker om??? Det finns på näsan och runt munnen... Han älskar smör


Ibland när man håller på att renovera så hittar man små saker som man kan undra varifrån de kommer. Den här tex   Mig veterligen har det aldrig funnits en hiss i vårt hus och vad ska man med en hiss till där man inte får ha ens ett kilos vikt i och inga människor???

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards