Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Fia - 14 oktober 2011 16:56

Idag när jag kom hem fick jag ett papper instucket under näsan. Emma hade haft hälsosamtal med skolsköterskan. Hon har perfekt syn(skönt!) ffa som hon förr legat precis på gränsen till glasögon. Hennes rygg är spikrak och de där kurvorna som mna följde slaviskt när hon var liten vet jag ingenting om men jag gissar att hon nog inte följer den så bra. Jag visste att hon hade växt mkt men dagens notering visade på en 155cm lång brud med en vikt på 44kg. Summa summarum så har hon nog tappat ett kilo och växt 10cm. Inte undra på att hullet försvann  


 Med oss hem fick hon också information om pubertet. Undra vem den skulle till för inte kan det väl vara oss eller??? Så stora barn har väl inte jag  Hon hade kikat in på länktipset(www.umo.se) innan jag kom hem och jag kikade också in. Jag fick mig ett gott skratt. Det fanns en panikknapp på sidan. En knapp som stänger sidan på en gång om det kommer en förälder eller lärare


Idag har jag också satt sprätt på en massa pengar. Jag och en kollega var till Lundeq för att köpa ett spel och massa litteratur. Det är alltid roligt att få handla när man inte behöver betala själv. Nästa vecka ska jag försöka maila eller ringa till The English Bookshop och kolla om de kan hjälpa mig lite med den engelska avdelningen. Det fanns inte mkt alls av engels litteratur där vi var idag. Det måste ju vara både bra och tillräckligt lockande att läsa samt i olika svårighetsgrader för våra elever. De skiftar lite i kunskap minst sagt. En del är nybörjare och andra läser gymnasiekurser och alla behöver ngt efter sin förmåga. Kan bli en rolig utmaning!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards