Direktlänk till inlägg 4 juli 2017

En paus på sisådär ett halvår :)

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova för att börja om igen. Hur vi än kämpade med uppstarten förra året så kändes det aldrig som vi kom i kapp på jobbet. Rimligt egentligen eftersom en personal på 6 blev 1 person som sen utökades till 2 och sen tre för att vara nästan fulla till jul. Däremot blev det faktiskt ett väldigt bra år till slut. Nu är det sommarlov och jag saknar faktiskt mina elever. Inte undervisningen kanske så mkt men att umgås med dem. Jag gillar nog helt enkelt tonåringar


Som sagt, nu är det sommarlov sen två veckor eller vad det är och sakta börjar jag inse att jag nog faktiskt är ledig också. Jag tillbringar galet mkt tid i landet. Jag började odla tomater i januari och sen dess har det utvecklats lite så nu odlar jag förutom det även flera olika gurkor, squash, spetskål, rädisa, mangold, spenat, rödbeta, olika sorters lök, potatis, pumpa, morot, dill, persilja, sockerärtor, citronmeliss, oregano, olika sorters timjan, sallad av massa olika sorter och så lite annat smått och gott. Mycket grönsaker blir det till middag. Eller för att uttrycka mig som ett av barnen gjorde häromdagen. "Varför kan vi aldrig äta som vanliga människor nång gång?!?!  Hen fick som hon ville. Idag har ungarna bestämt att vi äter fiskpinnar...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Av Fia - 23 augusti 2016 14:59

Jag har faktiskt två minuter över på jobbet! Sen jag började jobba förrförra veckan och då möttes av en tom villa utan kollegor så har jag försökt driva en skola själv. Sakta men säkert har det gått framåt. Från totalt kaos till ordnat kaos iaf. Det ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards