Alla inlägg under december 2014

Av Fia - 25 december 2014 17:14

Jag har stickat, med hjälp av ida i första försöket och det blev mitt livs två första mössor. De blir nog bra i vår men jag måste nog köpa yllegarn om jag vill att de används nu.

Inte de snyggaste jag sett men rätt nöjd ändå faktiskt:)

Av Fia - 23 december 2014 10:20

Ratade ett kort på gossen. Varför? Det förtjänar en egen plats :D

Are you happy to see me? Sett det än? Tån som sticker upp på ett väldigt bra ställe? Ettbra studentkort kanske :D

Av Fia - 23 december 2014 10:14

Idg har vi firat Lilleman som fyller fem år. Vår lilla prins<3

Han blev supernöjd över sin legostation, nya kläder och en ny halvanbok. Är det bara jag som tycker Halvanböckerna är skittråkiga? Erik älskar dem så jag läser och håller god min :)

Vi hann precis fika klart och titta på presenterna när vi hör ett omisskännligt ljud. Bluärp följt av hulkande från badrummet. Det är bara att inse att dagens kalas är inställd och julen inte firas hos oss som planerat :( Vet inte vem jag tycker mest synd om. Erik som missar sitt kalas eller Ida som missar julfirandet.

Av Fia - 22 december 2014 08:30

Mina barn har inte lärt sig det här med sovmorgon. Det längsta de sover är till sju. Erik mer pigg än Ida dock. Inte ens Emma 14 år sover länge men hon kan ligga kvar i sängen hela dagen ändå :)
Det bästa med lov är väl ändå att inte behöva stressa? Vi börjar långsamt för att sen öka

Det är sjukt mycket att göra idag eftersom mitt bankkort är försvunnet har vi inte kunnat köpa julmaten, julklapparna, fixat julgodis eller köpt julgran. Städa är det sista jag gör så allt ska göras idag. Imorgon fyller visst någon år. Någon fyller fem imorgon. Toker <3

Vi hade barnkalas i helgen. Jag tycker inte om att ha barnkalas! Jag tycker om barn men kalas lockar fram de värsta sidorna hos vissa barn. Vi hade valt ett minikalas med två andra barn. Bästisen firade tyvärr jul med sin mamma.

Bilden är så suddig så jag törs lägga ut den trots att man ser andras barn :) Erik syns iaf!
Kameran suger i jobbmobilen men drt får gå. Min egna mobil är trasig.
Nyklippt gosse

Fritte som ber att få slippa reflexväst? Förståeligt kanske :D

Av Fia - 20 december 2014 07:23

Erik leker med fritte och tränar inkallning. Han går till ett rum och ropar och så kommer hunden. Superkul tycker Erik. Sen upptäckte han att om han ropar mamma så hämtar fritte mig. Fritte går till mig och markerar att pojken behöver mig genom att buffa och lyssnar jag inte tar han tag i handen och vill dra mig :)

Av Fia - 19 december 2014 14:37

Landets dumsnällaste hund är på besök och Ida och Erik går i hundskola för att lära sig hur hundar fungerar och ta kommando över honom o få honom att lyda. Erik är upoväxt med hunden men Ida behöver verkligen lära sig att stå på sig och våga ta för sig. Läraren är Linnea. Bästa tänkbara :)

Av Fia - 17 december 2014 12:19

Sitter och funderar på om man borde hitta på nåt på jullovet? Ska vi bara gå hemma blir vi nog tokiga på varandra gissar jag men samtidigt är det så himla skönt utan massa måsten. Funderar på små utflykter dock. Evolutionsmuseet med mina småtroll och Linnéa kanske får sig ett besök om det är öppet. Annandagen ska vi åka till sjön och grilla. Fritte lär bada också. Han verkar totalt okänsligt för kyla för han badade tidigt i våras också. Han hoppade omkring på isflaken och ramlade i. Det bekom inte honom ett dugg. Fritte är en golden retrieverblandning kanske jag ska säga, inte ett barn   Barnen får vackert hålla sig borta från vattnet under vintern. Nästan iaf. Det brukar oftast vara nån som plurrar lite grann och blir blöta om benen eller så. Extrakläder brukar få följa med.


Vad kan man annars göra under jullovet? Några förslag? nån som vill ha besök? Karin kanske? Eller om vi ska hitta på nåt? Jag och LInnéa ska iväg på bio en dag. Vilken film återstår att se men nånting blir det. Jag vill gärna se Hunger games men Emma som sett den tyckte att den var för läskig för Linnéa trots att det var 11års gräns. Emma tyckte att det borde vara 15 på den. Nån som sett den? Är den värre än Harry Potters sista film och övriga HG-filmer? Hur som haver, film ska vi se och vi får väl se vilken det blir.


Ska jag vara ärlig så ser jag faktiskt mest fram emot att få sova! Jag inser att jag låter som värsta tonåren men den här mörka hösten har tagit på krafterna. Jag är verkligen trött hela tiden, iaf ända fram till klockan nio på kvällen. Då blir jag pigg. Störigt som tusan!


Jag gissar att det kommer bli lite skralt med uppdateringar här också under jullovet. Datorn hemma är trasig men går att använda i nödfall, mobilen är trasig också och fungerar inte alls men jag funderar faktiskt på att ta hem jobbdatorn över lovet. Får klura på det alternativet till imorgon. På jullovet kommer också mitt privata telefonnummer användas istället för jobbnumret. Jag byter simkort helt enkelt så hoppas jag att Karin lyckas tömma sin telefon på bilder så har jag kanske snart två telefoner igen, jobb och privat. Vilken lyx  

Av Fia - 16 december 2014 12:25

Den här sista veckan innan jullov har vi brutit undervisningen till förmån för andra aktiviteter. Idag har vi bakat. Knäck och cheesecake med pepparkaka och apelsin som jag tror blir god. EEftersom vi var så snabba så hann vi med ett hittepårecept med apelsinkakor också. De blev ruskigt goda faktiskt så de ska jag nog göra hemma också!

Nu sitter eleverna och kollar på film. Soffan är knökafull av nöjda, glada elever och lärare och jag känner glädjen bubbla i mig när jag ser deras glada miner.

Imorgon ska vi på museum och på torsdag blir det julpyssel innan julavslutning och fika på eftermiddagen. Det är alltid bra att få se eleverna i ett nytt sammanhang.


Det verkar som den värsta stressen har lagt sig innan jul nu. Man har haft alla avslutnngar, alla aktiviteter är avslutade. Det är faktiskt lugnt den här veckan. Erik ska iväg till BVC imorgon för femårskontroll, spruta och vikt/längd. Jag tror han är runt 112cm lång och väger kanske 17kg? Jag kommer också be att få prata med psykologen för en bedöming då Erik just nu är väldigt fladdrig och stimmig. Måste försöka komma ihåg att ta upp hans plattfothet också. Hans fotvalv har inte rest sig än och det ska väl göras från 4 år tror jag? Han är fortfarande helt plattfotad och hans fot/fotled böjs inåt. Dags att åtminstone titta på det antar jag.


Jag har varit på Lastberget också i torsdags och fredags. Det var faktiskt över förväntan. Rummen var sköna, sängarna gudomliga och arbetet var givande. På fredagen fick vi lyssna på två riktigt bra föreläsare, en från skolverket och en från Magelungen. Båda hade jag önskat fick längre tid på sig att prata. Mycket längre!


Snart är det jullov. Det ska bli otroligt skönt att få sova på morgonen. Jag som alltid annars är hyfsat morgonpigg eller iaf inte har svårt för att gå upp på morgonen måste säga att jag lider med alla som är morgontrötta för det är verkligen jobbigt att gå upp ur sängen när man är snortrött. Jag är trött som bara den på morgonen och blir tyvärr inte piggare om jag ligger där till 9 som väl är nåt slags rekord för mig. Det måste bli ljusare snart för jag orkar inte med det här längre. Ro hit vårsolen nu tack! I december.....  Det gäller att leva på hoppet antar jag.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards