Alla inlägg den 5 december 2014

Av Fia - 5 december 2014 09:25

Jag verkar ha fastnat i vabbträsket den här hösten. Det går ett par dagar sen är någon sjuk och så går det ett par dagar och så fortsätter vabbandet. Det har varit en del vabbande hela terminen men det har inte märkts så mkt på jobbet eftersom mamma kunnat ta barnen en hel del. Nu har hon börjat jobba igen på sitt gamla jobb i några veckor och då försvinner barnvakten och vabbandet märks väldigt mkt mer. Erik har varit förkyld och febrig fler gånger än jag orkar räkna. Ida likaså. Omväxling förnöjer tydligen okcså för hon har haft krupp ett par nätter nu. INte astma som hon brukar få utan krupp. Hes som sjutton och hostar som en skällande hund. Hon har haft lite såna tendenser förrut men då har det blivit astma av det. Nu blev det itne det. Det har blivit lite mindre sömn än vanligt. Jag får iaf svårt att sova när nån ligger och hostar i rummet bredvid eller i sängen bredvid mig. Emma har inte kommit undan hon heller.Jag ska kontakta en läkare. Förrut har hon haft migrän nån gång per år. Nu är det nån gång per vecka. Det är inte okej. Det är synd om henne. Migrän är hemskt.Nu har hon fått med sig tabletter i väskan som hon ska ta vid första känning. Hoppas att det räcker för att stoppa anfallen. Det tar liksom ett tag innan man lär känna sin kropp och hur man får förkänningar. Har alla förkänningar? Jag vet inte men Emma säger att hon inte märker nåt innan. Jag får synförändringar innan. Delar av synfältet försvinner liksom. Snubbigt värre för att uttrycka sig som på 90-talet  Vi får se vad läkaren säger! Jag gissar att detär stressutlöst migrän. Den enda som varit frisk så gott som hela terminen och tjurar över att aldrig vara sjuk är Linnéa. Vi tackar för det!


Vi har en del allergier i vår familj. Födoämnen är ju laktos, fisk, ägg och vinbär. Ingen större fara bortsett från att vi inte kan äta fisk. Det är tråkigt. Däremot tror jag Erik reagerar på fler saker. Hans mage är inte så bra. Han har diarré/lös mage jämnt. Det är hans naturtillstånd kan man säga och har alltid varit sån men nu har han ont i magen varenda dag. Han får också nässelutslag av tomat. I ansiktet mest men några även på kroppen i övrigt än så länge men ändå. Han har också tappat lite i vikt. Han var inte så stor innan men nu är han ännu lite spinkigare. Får nog bli en läkarkontakt där okcså för att kolla av om inte annat. Tomaten är ingen allergi, bara en överkänslighet men frågan är om han ska äta det eller om vi ska utesluta det? Kan det bli värre? Det är skillnad på allergibarn och andra barn. Oallergiska ungar kan få reaktioner som försvinner men redan allergiska barn kan utveckla en värre allergi om de utsätts för allergenet så jag måste kolla av. Vi får strunta i tomatsoppan så länge.


Häromdagen hade jag ett helt inlägg skrivet i huvudet men ingen dator. Det inlägget måste jag ha raderat från hårddisken eller så försvann det iväg med stressen. Det kanske kommer tillbaka:) Det är ganska mycket nu är det bara att konstatera.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards