Alla inlägg den 11 december 2014

Av Fia - 11 december 2014 10:10

Idag åker jag bort med jobbet igen. Den här gången inte lika länge. Jag kommer tillbaka imorgon kväll igen men trots det så är det jobbigt att åka hemifrån på morgonen. Jag kommer sakna barnen och jag vet att de saknar mig. Hur man än vänder och vrider på det i dagens jämställdhetssamhälle så är jag barnens trygga punkt. Inte för att jag är mamma utan för att jag är den som är hemma. Jag är den som vabbar, vårdar, tar hand om, skjutsar, bakar, hjälper till med läxor och ställer upp på alla sätt man som förälder ställer upp. Jag är den som sätter barnen som # 1 i mitt liv, varje dag! Jag är den som barnen vänder sig till när det kryper i benen, kliar på ryggen, huvudet värker eller man bara har en dålig dag och känner sig lite ledsen inombords. Jag ska inte säga att jag är nöjd med det. Det är jag inte. Jag vill självklart att barnen ska ha två såna föräldrar. Nu är inte fallet så. Hans jobb är viktigt för honom och då blir det jobbigt att åka bort.

Å andra sidan så är det viktigt att jag åker bort. Jag måste göra det och låta dem få skapa en vardagsrelation som fungerar för dem hur jobbigt det än är för alla parter. Det är nödvändigt.


Jag får också ut vissa fördelar av det hela. Jag får sova ensam i en säng utan att behöva vakna mitt i natten av ledsna barn som drömt mardrömmar. Jag får ingen liten pojke som ska sova på min arm hela natten, oavsett om min arm somnat eller inte. Jag ska njuta av mina timmar i ensamhet. Tro inget annat! Dessutom slipper jag avlusning del 2 av barnen som står på agendan idag  Det överlåter jag med varm hand till valfri frivillig! Jag införskaffade iaf lusmedel igår och med den följde visst fler kammar så nu har vi tre luskammar i familjen. Hoppas att vi slipper det fler gånger nu! Den här hösten har varit helt makalös vad gäller löss. Det gillas inte! Vi har dock inte drabbats mer än nu då men alla verkar ha det, många gånger?



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards