Direktlänk till inlägg 17 december 2014

Jullovet

Av Fia - 17 december 2014 12:19

Sitter och funderar på om man borde hitta på nåt på jullovet? Ska vi bara gå hemma blir vi nog tokiga på varandra gissar jag men samtidigt är det så himla skönt utan massa måsten. Funderar på små utflykter dock. Evolutionsmuseet med mina småtroll och Linnéa kanske får sig ett besök om det är öppet. Annandagen ska vi åka till sjön och grilla. Fritte lär bada också. Han verkar totalt okänsligt för kyla för han badade tidigt i våras också. Han hoppade omkring på isflaken och ramlade i. Det bekom inte honom ett dugg. Fritte är en golden retrieverblandning kanske jag ska säga, inte ett barn   Barnen får vackert hålla sig borta från vattnet under vintern. Nästan iaf. Det brukar oftast vara nån som plurrar lite grann och blir blöta om benen eller så. Extrakläder brukar få följa med.


Vad kan man annars göra under jullovet? Några förslag? nån som vill ha besök? Karin kanske? Eller om vi ska hitta på nåt? Jag och LInnéa ska iväg på bio en dag. Vilken film återstår att se men nånting blir det. Jag vill gärna se Hunger games men Emma som sett den tyckte att den var för läskig för Linnéa trots att det var 11års gräns. Emma tyckte att det borde vara 15 på den. Nån som sett den? Är den värre än Harry Potters sista film och övriga HG-filmer? Hur som haver, film ska vi se och vi får väl se vilken det blir.


Ska jag vara ärlig så ser jag faktiskt mest fram emot att få sova! Jag inser att jag låter som värsta tonåren men den här mörka hösten har tagit på krafterna. Jag är verkligen trött hela tiden, iaf ända fram till klockan nio på kvällen. Då blir jag pigg. Störigt som tusan!


Jag gissar att det kommer bli lite skralt med uppdateringar här också under jullovet. Datorn hemma är trasig men går att använda i nödfall, mobilen är trasig också och fungerar inte alls men jag funderar faktiskt på att ta hem jobbdatorn över lovet. Får klura på det alternativet till imorgon. På jullovet kommer också mitt privata telefonnummer användas istället för jobbnumret. Jag byter simkort helt enkelt så hoppas jag att Karin lyckas tömma sin telefon på bilder så har jag kanske snart två telefoner igen, jobb och privat. Vilken lyx  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards