Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Fia - 13 oktober 2011 12:54

Jag jag tillbringar nog rätt mkt tid i affärer. Åker jag inte och storhandlar med barnen så åker jag med jobbet. Idag var det jobbets tur att få lite nya varor. Däremot är matvarorna lite andra. Jag brukar sällan köpa 6 limpor, 4paket smörgåsmargarin, 3 kaffelängder och 12l juice hem på en gång. Däremot massa frukt är samma lika och vi köper nog nästan mer mjölk än dagens 8 liter som ändå räcker i en månad. Jo,d et är lång med lång hållbarhet för att hälla i kaffet ananrs hade den nog inte varit så god efter en vecka   Det är ingen som dricker mjölk på jobbet annars.


 En annan sak som skiljer är lugnet. När jag åker med jobbet och handlar så är det jag och en kollega och vi snackar och har det trevligt och ffa så behvöer man inte hålla reda på massa barn som springer runt. Det är aningens mer avslappnande att handla på jobbet och så slipper man betala själv   . Det var nästan tur att dagens elev var sjuk så jag kunde komma ifrån. Det har ekat i kylskåpet i flera dagar och det är inte lika roligt utan frukt på eftermiddagen!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards