Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Fia - 10 oktober 2011 20:01

Idag somnade Erik vid halvsju utan krusiduller. Ingenting ovanligt med det men sen vaknade han efter en timme igen. Jag föreställde mig en hyperpigg liten kille som sovit middag en stund men jag stoppade ner honom is ängen, vispade ordning en flaska välling och gav honom. Han tog flaskan, lade sig ner och svepte flaskan och ville ha lite mer!!! Det har liksom aldrig hänt förr. Har han ngn enstaka gång fått flaskan i sängen har han hällt ut den. Han är ingen vällingkille annars. Välling äts med fördel gåendes omkring, iaf om man heter Erik. Visst vore det toppen om han kunde lära sig äta välling, riktig välling. Nu äter han receptbelagd pepticate men det är sista vändan han får det nu för sen får vi inget mer recept. Försöker lära honom att äta majsvälling istället men framgången lyser med sin frånvaro än så länge. Vi har provat de andra vällingsorterna också från 6, 8 och 12 månader men utan framgång. Vi får se, trägen kanske vinner för det är himla skönt att kunna ge en flaska välling ibland när barnen är hungriga men för trötta för att äta, eller då mitt i natten. Nu får mna vackert gå upp och ge macka med sylta istället och det är baske mig inte enklare 

Igår var vi till Karin och grattade henne. Jag hade tidigare på dagen köpt en present, packat ihop lite urvuxna kläder efter Erik med destination Emre och lagt ihop allting i en kasse. När vi sen åker till Karin tar jag skötväskan, barnen, maken och föser in i bilen för att först åka och hämta Emma hos en kompis och sen handla kakor som vi fått order om från Karin. Allting löper på bra, tills vi kommer hem till Karin. Vad har vi glömt hemma tror ni??? Jo, kassen med kläder och presenten till Karin  




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards