Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Fia - 21 oktober 2011 08:22

Nej då, men en av tjejerna i bokcirkeln kom på en idé härom veckan och frågade runt om vi kunde vara intresserade. Hon anmälde oss till tidningen Tara som tydligen delar ut böcker till bokcirklar med frågor att diskutera och vi kom med  . Vi ska till den 20 november läsa ut boken "Att rosta bröd" en självbiografi om en familj som förlorar mamman i huset, morföräldarna flyttar in hos familjen och hur de tillsammans skapar en ny familj. Låter intressant tycker jag. Recensionerna var ganska spridda också, en som tyckte den var träig och tråkig och en som tyckte att det var bästa självbiografin hon läst. Vi får se vilken kategori jag hör till. Våra åsikter kommer sen tryckas i tidningen. Skönt att få läsa den här boken för den vi hade planerat att läsa till nästa möte har jag inte hunnit skaffa än och förstår inte hur jag ska ha tid att springa runt och leta. Nu får jag lite respit 


Idag, och igår, har jag varit hemma och vabbat. LInnéa kraschade i skolan i tisdags. Hon hade inte orkat vara med på lektionen, inte gått ut på rast, inte orkat äta. Det enda hon gjorde var att sitta i "sitt" rum på skolan, i lugn och ro. Jag är glad att hon orkade 2,5 vecka den här gången. Det är bättre än att vara borta 2 av 5 dagar som det var innan förra mötet. Linnéa valde att åka hem till mormor för att vila upp sig och inte mig emot. Jag kunde jobba och hon hade det lugnt och skönt. Så var tanken iaf. Igår morse vaknade Ida med ont i halsen. Hon klagar i princip aldrig så hon fick vara hemma. Mkt riktigt, igår eftermiddag kom febern och hon har verkligen rejält ont i halsen  Erik hade inte sovit just något natten till igår heller så han var inte så pigg heller. Det blev en lugn dag hemma igår där absolut ingenting alls skedde. Idag är vi fortfarande hemma men Erik är piggare efter att ha sovit hela natten och då blir det automatiskt mer fart hemma  


Ikväll, om Mårten kommer hem i tid, ska jag åka med Erik till morfar som fyller år. Har inte träffat honom sen i våras så det är på tiden. Får se om jag får hem maken då nu när simskolan inte är aktuell längre eftersom Ida är sjuk.


Planen var också att Karin, Yavuz och lille Emre skulle komma imorgon. Vi får se hur det blir. Jag hoppas att Ida hinner bli friskare tills dess. Vi har inte träffat gosegrisen på två veckor och  vi längtar 


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards