Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Fia - 5 oktober 2011 12:51

Nu har jag varit på en liten minisemester. Mamma fyllde år i måndags och hade bjudit mig, brorsan med respektive och våra två äldsta på en kryssning över pölen till Åland, en 24-timmars. De två små fick stanna hemma med farmor som barnvakt och var fullt nöjda med att få åka ner på stan och mata fåglarna i svandammen och leka lite på lekparken i stadsparken.


Vi andra åkte bussen till stockholm. Jag gjorde nåt som jag aldrig gör annars. Jag somnade så fort vi kom ut på E4an och sov tills vi nästan var framme. Gissar att jag var rätt trött  När vi kom fram till terminalen fikade vi i väntan på att få kliva ombord och leta rätt på våra hytter. Direkt efter avgång skulle vi äta smörgåsbord och halvvägs igenom den blev Linnéa akut trött. Hon var verkligen helt slut så hon och jag gick till hytten efter maten. Hon var lite nervös för att båten skulle sjunka så hon nattade sina gosedjur som också var lite rädda(praktiskt va  )  innan hon lade sig en stund bredvid mig som låg och läste. Vi pratade några minuter innan hon kröp ner i sin koj och somnade. Själv fick jag en händelserik kväll ensam i hytten  Tur man fick med sig en god bok i bagaget.


På morgonen var däremot Linnéa och jag vakna tidigt. Det var frukost klockan 8 så tio i finsk tid(vi var ju där liksom) knackade jag på och väckte alla. Mamma grymtade fram att det minsann var svensk tid, alltså en timme senare. Linnéa gick och lekte med sina djur igen och jag fortsatte läsa.


Efter frukosten shoppade vi lite i taxfreen och köpte en present till farmor som tack för barnvakten. Jag letade också febrilt efter ngt till ida och Erik som de skulle få i present men hittade just ingenting mer än godis. Jag ville ha en sak också. Ida fick en schnooks efter mkt velande och Erik fick en liten gosehund. Jag var inte helt nöjd måste jag säga med presenterna, ffa inte Eriks så jag tjurade lite över det.


Eftermiddagen satt vi inne på en club och pratade medan barnen lekte kurragömma. Konstigt nog finns det ingen barnclub eller liknande ombord Cinderella????? Det enda som finns är ett bollhav som är liiiitet och lamt. Det tycker jag är dåligt faktiskt. DET och så en spelhörna som kostar pengar. Japp, skitbra att låta ungarna spela bort pengar liksom  .


När vi sen som sista anhalt innan hemkomsten skulle äta buffé fick jag syn på en liten monter precis vid utgången. En monter med den perfekta leksaken till Erik. En racerbil i trä, superfin och så hopprep till Ida som är handgjorda. Det var så dags då att se dessa liksom när presenterna reda var köpta så jag fick anledning att sura lite till för dubbla presenter tänker jag inte köpa liksom. Sååå snäll är jag inte  Hoppas jag får se dessa i stan istället till julklapp för han älskar bilar i alla dess former. Jag hittar inte exakt en likadan men ungefär så här såg den ut fast i trä då och grön med en vit rand längs med   och mkt mindre(och kostade inte 900:-)! Funderar på om Rackartyg kan ha ngt liknande???? Har ni sett så tipsa gärna. Nätbaserat eller verkligt spelar ingen roll men om det är en verklig butik underlättar det om det finns i Uppsala förstås.


Igår var det tillbaka till verkligheten igen med skola och arbete. Det är skönt att vara ledig men rätt skönt att komma tillbaka till vardagen också. Låååånga ledigheter däremot får gärna vara för evigt  


Imorgon ska vi åka och träffa Karin för hon fyller år då. Jag höll på att säga Emre men på Karins födelsedag så är det väl kanske henne vi träffar ändå... Det är lustigt att så fort man får barn så är det barnen som ska träffas, föräldrarna är ointressanta   

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards