Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Fia - 31 oktober 2011 21:59

Det smeknamnet eller ska. vi kalla det öknamnet har jag fått av min älskade make. Jag är supersnygg just ikväll. Det ser ut som jag har hela kinden full med nötter eller har stoppat in en stor kola innanför kinden. Varför? Tandläkarbesöket!


Jag har nästan bestämt mig för att jag ska donera min kropp till medicinsk forskning när jag dör för jag måste nästan vara en egen ras eller nåt. Jag reagerar aldrig som alla andra. Det slår aldrig fel liksom, står det en sak reagerar jag tvärtom. Dagens tandläkarbesök är bara en sån incident i raden. Jag skulle laga en tand och fick i sedvanlig ordning en bedövningsspruta. Jag ogillar sprutor och borrar men blev glatt överraskad för jag kände ingenting alls. Skönt hann jag tänka innan jag kände att bedövningen tog. Bara det att det tog lite konstigt. Det kändes som jag svullnade???!?! Nu ser man inte så mkt i tandläkarstolen så jag tänkte inte så mkt på det mer än att det kändes konstigt, ovanligt. Tandläkaren muttrade som tusan att han ingenting såg, sugen vägrade fastna och tandsköterskan fick hålla ut munnen med en hake men jag tänkte ändå inte på det- då! Tanden lagades och jag betalade. Sköterskorna i kassan tittade lite extra på mig. Ute i bilen tittade jag på mig själv och hela kinden har svullnad upp och är tre ggr så tjock. Jag kunde inte bita ihop utan att kinden kom emellan. Kul- not! Jag styrde kosan hem för det finns inte så mkt mer att göra. Eftersom det inte gjorde ont när han stack så lär det inte vara ngn nerv som spökar för det känns i såna fall. Alltså måste jag ha reagerat på själva sticket eller en allergisk reaktion. Väl hemma skärskådade jag lite noggrannare och jag insåg att det är ännu mer svullet nu. Inte bra kanske??? Så länge det inte vandrar bakåt mot svalget så är det bara att ta det lugnt. När bedövningen börjar släppa insåg jag att det gör ont. som FAN! Inte tanden alltså utan kinden. Det gör tydligen ont när man är så där svullen?!?!?!??? Det var bara att bita i det sura äpplet och ta en migräntablett för alvedon hade inte hjälpt alls. Det gör liksom ont ändå nu trots att jag tagit vad brorsan brukar beteckna som knark men om jag bara låter bli att röra kinder så känns det helt okej. Ska bli spännande att se hur fint jag mår i morgon bitti??? Är jag fortfarande lika svullen??? Än så länge har det inte minskat men jag funderar på att ta en antihistamintablett för jag har fått ont i magen och kroppen kliar så jag gissar på en allergisk reaktion. Jag har reagerat på en viss sort bedövningsmedel förr men inte så här utan mer hjärtklappning, yrsel och sånt och då varit snabbt övergående. Ja, ja, den som lever får se 


I dag på eftermiddagen åkte Emma hem med en kompis för att sova över och gå ut och trick or treata där. Hon var borta några timmar och ringde vid åtta för att säga god natt. En timme senare ringde hon igen och ville komma hem. Pappan i den familjen skjutsade hem henne så nu är hela familjen fulltalig igen   



Av Fia - 31 oktober 2011 09:16

Idag skulle jag ha suttit i universitetsaulan och lyssnat på en rad föreläsningar. De brukar vara allt ifrån riktigt bra till usla. Det lär jag få höra om imorgon misstänker jag eller när jag nu kommer tillbaka. Idag är jag hemma och vabbar. LInnéa är toktrött igen. Hon är för trött för att hitta på nåt och går bara runt och gnäller hela tiden. Hon vill vara med Emma och Wilma i spelhålan men får inte. Jag misstänker att jag nog får ta en runda med henne och försöka hitta på nåt.


Idag hade jag tänkt att städa. Det ser inte vackert ut efter en helg hemma med alla barn.  Igår var jag dessutom hos mamma och lagade mat för hela veckan. Det är lite enklare att laga mat om det finns en kök  Appropå kök så går det framåt. Vi har fått tapeter nu...

 

  Här kommer vi ha ett litet bord och några stolar.

Nu är det dags att åka till IKEA och fixa skåp och sånt. Vår skiss vi hade gjort på IKEAs hemsida försvann ut i cyberrymden så den måste göras om. Det är lättare att veta vad man ska ha om man iaf har en skiss. Måste mäta köket först bara... Vi har ju bra hjälp nu också. En hantverkare kom och knackade på häromdagen och ville hjälpa till lite    

men jag börjar ana att han inte är så duktig eftersom han gärna äter färgen, suger på rollern och smular i brödsmulor i färgen också  Dessutom leker han någon konstig lek med hinken?!?!?!..        

Ida har tagit bilderna så de är rätt suddiga. Det är inte du som ser dåligt  


Jag fuskar lite idag också. I vanliga fall när jag är hemma brukar småbarnen också få vara det. Idag åkte de iväg till dagis ändå. Dels behöver LInnéa lugn och ro. Säga vad man vill men det är inte lugn och ro med en femåring och en tvååring i huset  Dessutom har jag en tandläkartid som jag ogärna missar. Det blir så dyrt då. Ja dyrt är det bara att tänka på tandläkaren men jag betalar hellre för att gå till tandläkaren än betala lika mkt och slippa även om det sista alternativet är rätt lockande ibland med .



   



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards