Alla inlägg den 17 december 2008

Av Fia - 17 december 2008 11:38

Idag har jag sagt adjö till min första elev. Min underbare hörsel/synskadade elev som jag kommit så nära under terminen. Hans underbara humor, sneda leende och vi som äntligen lärt oss hur man ska kommunicera med minsta möjliga informationsförlust. Det syntes att han blev lika ledsen som jag. Inge kul just nu!

..................................................
..................................................
.........

Tomtefest!

Idag på morgonen skickade jag iväg E till skolan, småttingarna till dagis och iväg till C, som är mamma till en av E's bästa vänner. Vi är klassföräldrar tillsammans med ytterligare en och vi strålade samman, klädde ut oss till tomtar och överraskade barnen med dans runt granen, fiolspel och skönsång(nåja!). Barnen fick också varsitt paket innehållande en chokladtomte, ljusstake och lite mininonstop samt en minilott vars ev behållning skulle gå till klasskassan(vi fick nog tillbaka ung vad vi hade lagt ut skulle jag tro..). Jösses vad barnen såg paffa ut när vi kom insjungandes:D Emma hade ingen aning om att jag skulle komma utan trodde att jag skulle tomta på mitt jobb. Vi hade nog lyckats hålla det hemligt!

Även småttingarna på dagis har tomtefest så det knatar nog omkring 35 tomtar på dagis också. Brukar vara rätt gulligt att se:)


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards