Alla inlägg den 21 december 2008

Av Fia - 21 december 2008 18:44

och hela dagen idag har jag shoppat. Åkte iväg och lämnade Emma hos en kompis vid elva och kom sen inte hem förrän halv5. Ingenting kan få mig på så bra humör som lite shopping:) Många julklappar blev det. Linnéa fick en bil med hästkärra till sina barbies. Ida fick mockasiner och en gosekanin från Polarn(och strumpbyxor men det är ingen present). Svärfars och fastrarnas presenter och ena fasterns make är också klara samt  min makens klapp. Honom har jag nog träffat rätt till för en gångs skull. Han ska få strumpor och kalsonger(välbehövligt!) men också ett Abba singstar och en multifjärrkontroll så vi äntligen kan byta kanal på tv'n. Sen Ida för dryga året sen trollade bort den riktiga fjärren har vi varit utan och motionen fram till tv'n är rätt dryg så det struntar man i;) Fast jag gissar att jag kommer ångra mig både en och tusen ggr för att maken är världsbäst på att zappa mellan kanalerna:D

Pappa ska få en kvalitetsmålarpensel i julklapp tänkte vi och brorsans är okcså klar... Sorry, du fick inte veta;) Mormor och farmors blev klara redan i september eller oktober ngn gång och ska bara kompletteras lite. Japp, det är bara en leksak till Emma kvar som Maken får ansvara för. Han är bättre på onödiga saker än jag. Annars är alla barnens klappar klara iaf och nästan alla andra med för den delen.

Julgardiner har jag hittat också efter mycket letande. Jag vill inte ha med tomtar eller nåt sånt fjnatigt och inte får de vara julröda heller så jag har letat land och rike runt- eller ja uppsala iaf. Hittar ingenting utom på Åhlens som är tokfina och skulle passa såååååå bra men SLUT:( Idag var jag in där en vända igen och MINA gardiner är fortfarande slut men hittade iaf andra som kan passa nästan lika bra. Kostade skjortan men med presentkortet från vår inneboende(hyra!) så kostade de bara 600:- Hutlöst om du frågar mig så nu hoppas jag innerligt att de håller i minst tio år:)

Ett par julklappar till mig själv har jag också skaffat. Jag är ju inte så vuxen än så jag tycker jularna blir bara sämre och sämre ju äldre man blir för antalet paket minskar år efter år;) En klapp har jag ju redan fått(dammsugaren) så jag räknar inte med ngt presentregn i år direkt och då måste man väl få köpa själv eller:) Det blev en skalkniv och en knivslip. Visst har jag höga krav:)??? Skalkniv har jag saknat varenda gång Ida vill ha äpple så nu slog jag till fö den magnifika summan 29:- på Rusta. Slipen kostade 49:- på erbjudande så jag är nöjd och slipper tjata på Maken om att han måste slipa.

Jo, jag köpte ju en röd gardin med vita prickar på ockås till köket. Den ska jag nog sätta upp ikväll när jag städat vardagsrummet och köket.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards