Alla inlägg den 12 december 2008

Av Fia - 12 december 2008 11:48

I söndags var det julmarknad. Det blev ett himla springande fram och tillbaka mellan hemmet och marknaden så det är tur att det bara är några hundra meter mellan:) Timmen innan det började hade vi så mkt saker att vi ångrade att vi itne hade bokat två bort på en gång eller åtminstone ett större bord. Alla föräldrar hade varit otroligt flitiga med bakandet. Pepparkakshuset med munimdalentema drog in 600:- bara det! Totalt blev det iaf ett par tusen i vinst till klasskassan. Resten av veckan har gått i ett huj. I onsdags fyllde jag år. Det kom lite mer folk än jag hade förväntat mig för jag är inte vad att barnens fastrar bor i stan numera och dessutom har skaffat respektive som inte bor 500mil bort- eller hur långt är det till Turkiet??? brorsan kom också och svärfar med resp vilket jag inte trodde. Hans minne är inte vad det har varit och ingen hade ringt och påmint. Antar att frugan hans hade koll:)

I måndags fick jag också jagat iväg maken för att kolla på dammsugare eftersom vår förra inte gick att laga längre. när mårten står på affären ringer mamma och när jag berättar vad maken gör blir hon alldeles tyst... Många tankar hinner fara igenom mitt skalle innan hon berättar att hon hade tänkt att köpa en till mig i julklapp!!!!!! Tom hon tyckte att vår gamla från 80talets början hade rätt att gå i pension:D Hon kommer då med det bästa förslaget någonsin för vår ekonomins skull. Hon betalar dammsugaren! Det blev en röd, fin sak från Philips som suger hur bra som helst, inte låter just ngnting om du inte har max på men då får du inte bort munstycket från golvet å andra sidan:) Vi är hur glada som helst för vår julgåva i förskott så nu behöver jag inga fler presenter;) Dessutom fick vi nya glas och tallrikar på födelsedagen så nu är julen tryggad.


Även opå jobbet har det hänt massor men det hinner jag inte skriva om nu, Återkommer senare. Datateknikern är på besök och vill ha tillgång till maskinen:) 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards