Alla inlägg den 2 december 2008

Av Fia - 2 december 2008 10:31

Idag är den stora dagen. Vår inneboende flyttar hem till Göteborg. Kommer säkert bli lite tomt för man har liksom vant sig vid att hon finns här. Rätt konstigt också att vi bott tillsammans i dryga två månader och ändå inte blivit riktigt less på varandra. Maken och hon har ju blivit värsta vännerna. Vi kommer nog åka ner till Göteborg och hälsa på i sommar. Barnen skulle nog tycka om Liseberg. Med gratis boende blir de ju en väldigt billig semester och såna gillar vi:)


Inspirerad av pysseldagen igår har jag förresten fortsatt pyssla. Linnéa har ju tjatat om att hon också vill ha en låda till sina smycken och trots att hon inga smycken har så ska hon få en låda. Jag ar haft en telåda i skåpet som jag tänkt att jag någon gång ska måla och göra iordning. Nu är det färdig men jag har inte målat. Jag har gjort decoupage på den så det är en gul bakgrund med en prinsessa på locket och på sidorna är det randigt i rosa(mörk och lite ljusare). Det blev riktigt fint! Ska försöka ta kort på den och få in den här men då måste jag till mamma först. Går inte att få in kort från kameran på vår gamla burk. Tänk vad man kan göra med lite lim och servetter!

Av Fia - 2 december 2008 10:23

Eftersom han inte vill skriva själv så skriver jag väl åt honom. Han är nog lika enkel som jag vad gäller julklappar.

Det han önskar sig på rolighetsavdelningen är:

* Abba singstar till Playstation2. Det hade jag tänkt köpa åt honom men medfinansiärer är välkomna! Vi behöver varianten med mickarna.


* Elmätare/sparare. En sån där grej man sätter mellan tex kylskåpet som mäter hur mkt den grejen drar. vi jagar eltjuvar hemma. 

* Skåp till badrummet så Ida inte häller ut våra tvålar/shampoon och liknande hela tiden. Det är nog billigare med skåp i slutändan!

* Kalsonger och strumpor. Han har i nuläget tre par kalsonger som han går runt med. Han vägrar köpa nya så befria mig från dem!

* Kläder

I övrigt är det samma saker han behöver som jag dvs glas, tallrikar och presentkort på diverse affärer så vi kan börja renovera lite som planen är.




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards