Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Fia - 22 oktober 2012 17:16

Nyss när jag kom hem så ser jag att huset ser annorlunda ut. Snabbtänkt som man är letar man efter fel. Då utbrister ungarna: Jaaaaa, vi har fått tillbaka tv'n!
Wtf är ungarna hyperintelligenta eller för jag hade inte ens fattat att byggställningen var borta förrän de både identifierat skillnaden och resultatet:-o Inne var det dessutom ingen katastrof heller. Visst har vi två hål i väggen som lappats ihop men de hade städat efter sig. De killarna är bäst och kommer få installera kassetten i öppna spisen sen. De ska få premieras!

Av Fia - 22 oktober 2012 11:06

På jobbet håller vi på med PIMutbildning av alla lärare. Jag har precis fått min andra PIMuppgift godkänd. Känns skönt faktiskt och jag är otroligt nöjd med den ffa som jag aldrig innan jobbat med powerpoint. Nu var ju det mkt lättare än jag trodde och rätt lika word som jag är bra på. Tur ändå att jag slipper arbeta med excel för det programmet är verkligen fullständigt obegripligt. Eller är det ett tecken på att jag borde lära mig  


Den tredje uppgiften tänkte jag skulle spegla en dag på Linnéas skola som erbjuder lite annorlunda saker. Mindre klasser, fler lärare, tecken som stöd, logoped, bra ljudmiljö och en allt igenom bra, genomtänkt skola med massor av bra personal. Jag inväntar godkännande från föräldrarna till de andra barnen för att kunna fotografera och veta vilka barn som kan vara med. Hittills har jag fått OK från alla  


Dessutom ringde jag precis till banken och fick veta att de pengarna som jag aldrig fick ut igår från bankomaten är återinsatta på kontot igen. Skönt att det gick så fort och att det inte blev värre. Nu är det bara att invänta nytt kort då. Tills vidare har jag snott ett annat kort där mina pengar finns införda.

Av Fia - 22 oktober 2012 08:52

För det första, varför kan inte folk bara hålla sig till sina egna saker? Varför måste människor envisas med att ta saker som inte är deras? Det är några mindre intellektuellt bemedlade människor som har stulit från firman i Knivsta, inte bara en gång utan två i helgen. Jag blir så förbaskad på sånt! Om man nu MÅSTE stjäla kan man väl hålla sig till företag som inte ens märker om en maskin försvinner för att man tjänar så himla mkt. Måste man ge sig på småföretagare som kämpar för att få pengarna att räcka? Imbeciller!


Imorse laddade vi inför byggjobbarna som skulle göra entre efter helgvilan. I torsdags och fredags var det bara två som kom och de höll till på taket hela tiden utom vid lunch. Idag var de några till. Fem stycken som kom klockan sju. Trevliga killar faktiskt som skojade och skämtade med barnen. Det märktes att de hade egna om man säger så  Sånt gillar jag. Erik är otroligt nufiken och frågar nära nog hundra ggr i minuten "Vad gör ni?" Bara det att de tog sig tid att svara, böja sig ner till hans nivå under svaret och dessutom fråga honom om HAN fick gå in med skorna? Jag vet att mamma och pappa var nöjda med servicen från Eldabutiken. Jag är lika nöjd med bemötandet!


Mig däremot var de också väldigt snälla mot. De kom och berättade att vi kommer få ännu mer att göra. De vill slå två hål till i väggen hemma. Ett nere i källaren och ett uppe i vardagsrummet i kåpan till öppna spisen. Hålen skulle de lappa igen men måla om fick vi göra själva    Tack för den liksom. Var det inte taket de skulle fixa????  Nu måste vi måla om i vardagsrummet, hallen och nedre hallen också. Morsan, du behöver inte oroa dig för att pappa kommer ha tråkigt närmaste året eller så! Han är välkommen så fort byggjobbarna är klara.


jag kanske skulle ta itu med källartrappen samtidigt??? Den är täckt av en minst sagt sunkig, äcklig heltäckningsmatta som nästa kryper av sig själv. Jag vill riva ut mattan, måla om trappen och sätta på halkskydd. Mkt snyggare! Fast jag måste nog börja titta på tapeter och sånt också... fasiken vilket snyggt hus vi kommer få efter det här med nya tapeter nästan överallt! Jo man måste se det positiva, eller hur  Jag väljer att blunda för röran som jag kommer mötas av när jag kommer hem ikväll med byggdamm både uppe och nere, byte av sängkläder överallt i alla sängar och svabbandet av golvet typ åtta ggr innan jag får krypa ner i sängen och hosta lungorna av mig. Har jag glömt att berätta att jag är dammallergiker? Går finfint ihop med ombyggnationer. Som bensin på en brasa ungefär  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards