Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Fia - 15 oktober 2012 12:23

när jag kom hem från jobbet möttes jag av en syn som jag inte har så bråttom att återuppleva. Snickarna och de andra byggjobbarna hade roat sig med att göra ett hål i väggen i hallen. Hålet var redan igenkorkat och mindre än jag trodde men aldrig trodde jag att nåt kunde vara så skitigt som huset var i fredags!!! Enligt pappa som är målare ska man grovstäda efter sig. Vi kan väl säga att de hade glömt det, och att lägga ut täckpapp... Över precis hela övervåningen fanns det ett tjockt, vitt lager av byggdamm. Över golv, bokhyllor, köksskåp, köksbänkar, leksaker, kläder, mattor, soffor, sängar- över precis allting. När byggjobbarna åkte hem tog jag fram dammsugare och började dammsuga. Det hände absolut ingenting! Jag fick ta fram moppen och moppa upp allting på golvet. En vända, två vändor, fyra vändor och fortfarande var det massor kvar. Efter sex vändor och tre moppar senare, fyra dammsugningar, alla textilier slängda i tvätten, mattor utkastade gav jag upp. Det är inte bra men det fick se ut som det såg ut. Det gnisslar lite under fötterna fortfarande.


När jag till slut kunde kasta mig i sängen insåg jag att jag glömt byta sängkläder i min säng. Orkade inte bry mig utan skakade dem och sen sov jag i skiten. Gissa hur bra min astma var i lördags morse och hur bra beslut jag tog??? Å andra sidan går den igång av allt damm som virvlar i luften ändå så det är väl bara att gilla läget  


I lördags hade vi ingenting inbokat. Jag var hemma och städade och städade och städade lite till. Agerade lite taxichaufför som vanligt innan farmor kom på besök och hade Karin och Emre med sig. Vi pratade, fikade och hade det mysigt innan det var dags att hämta Linnéa i Alunda hos en kompis och överlämna en av Idas kompisar som var hemma hos oss.


Söndagen var lite mer fullbokad. På fm åkte vi iväg och fixade födelsedagspresent till Eriks bästa kompis B som fyllde år och sen vidare till 4H för själva kalaset. Därifrån åkte vi hem, käkade lunch och sen vidare till Linnéas innebandyträning. Erik somnade i bilen på väg ut så jag fick sitta och frysa i bilen en timme innan han vaknade. Lagom till tärningen var slut vaknade han. Efter det åkte vi hem, fixade middag och sen var det bara att börja röja lite mer och avsluta med att vika massa tvätt. Jag gjorde hälften så jag har lika mkt kvar. Vilken tur jag har  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards