Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Fia - 1 oktober 2012 16:22

Jag måste få tacka en gång till för alla fina kläder som vi fick igår. Jag är så läjligt glad eftersom alla kläder var superfina och precis vad vi behövde eftersom Lilleman växt ur större delen av garderoben. 


Igår när jag varit med Emma på match, avslutat på sjukhuset efteråt för att lappa ihop henne och sen skjutsat Linnéa på innebandyträningen kom vi hem till ett fullt hus. Karin, Emre och Yavuz hade kommit över på besök. De hade köpt med sig två kassar med kläder till Erik som tack för overallerna de fått dagen innan och för alla andra kläder som vi skickat över dit när Erik växt ur dem. Det var en av de bästa presenterna eftersom det verkligen var precis vad vi behövde just nu. Erik inviger Ooopströjan idag och både dagis och jag instämmer i att det stämmer så otroligt väl. Erik är ett litet monster som har sönder massa saker både hemma och på dagis. Till den blev det en av koftorna. 

Av Fia - 1 oktober 2012 16:06

Visst är det en fantastiskt tur vi har som bor så nära ett stort universitetssjukhus.  Jag är tacksam tro ingenting annat för jag vet att vi annars hade fått åka hit iaf tvärs över halva landet. Det är smidigare att bo här. Däremot är jag less nu. Först Idas operation, sen Emmas fotbollskrock i går och idag har vi varit där större delen av dagen på LKGuppföljning. LKG står för Läpp/Käk/gomspalt. Linnéa har inte gomspalt. Det har vi sluppit men de misstänkte det förrut och vi blev remitterades dit förr. Då blev hon undersökt och det konstaterades att hon har en försvagning av muskulaturen i käken. Ingen nyhet egentligen eftersom all muskulatur är försvagad på höger sida men det ska följas upp. Det och hur hennes käke utvecklas eftersom ena käken är mindre och växer långsammare så hennes assymetri i ansiktet blir tydligare för varje år.

Den här dagen har vi roat oss med att springa stafett mellan olika läkare och mottagningar. Först till Öron för att anmäla oss och vidare transport till käkkirurgen. Där röntgades LInnéas käkar både i profil och en panoramabild. Jag kan intyga att hon har ett komplett skelett om ni undrat  De tog också några vanliga bilder av hennes mun och ansikte. Sen vidare till plastikkirurgen för samtal och sen vidare till logoped(varför då???) och foniatriker(återigen rätt meningslöst). De båda sista anhalterna behövs inte för Linnéa. Visst, hon talar inte perfekt men det är ingenting som märks och det är ingenting som de kommer göra nåt åt idag iaf. Logopeden på skolan kan lika gärna träffa henne nån gång per år och slå larm om det behövs. Nåja, efter det fick vi åka hem och slapp stanna kvar för lunchmöte med läkarna. Det tackar vi för!


Istället fuskade vi lite och hämtade Emma hemma eftersom hon har ont idag efter olyckan igår och så köpte vi lite mat innan vi åkte och hälsade på lille Lowe. Äntligen fick vi tärffa honom. En riktig liten godisbit som gör precis som sin andre lillkusin när han kom till mig som liten. Får jag presentera Skittanten, mig själv   Bebisar kommer till mig och sen skiter de. Funkar nästan varenda gång. Enda betalningen jag vill ha är att jag får gosa lite. Jag kan tom offra mig att byta blöjan så länge de ammar. Sen får nån annan göra det  


Efter en kort visit hämtade vi på fritids och dagis innan vi åkte till mormor för att bjuda på middag. Skönt för jag kände att jag behövde få lite tyst omkring mig och det blir det här eftersom pappa tar de Erik och Ida följer med på kuppen= semester för öronen en stund.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards