Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Fia - 12 oktober 2012 15:28

I morse bjöds på klart, vackert, svinkallt väder. Det var bara att inse att hösten kommit för det är inte mkt löv kvar på träden.

Av Fia - 12 oktober 2012 11:27

och kliar mig och kliar lite till på näsan. Till slut börjar jag tänka tanken att jag kanske borde smörja in. Sen tittar jag mig i spegeln och inser att jag nog inte behöver smörja just nu iaf för jag har förvandlats till en orm. Jag hatar ormar så jag vill inte vara en  Vad har jag gjort för ont för att behöva stå ut med det? Jag är väl ingen orm? Men varför annars skulle jag ömsa skinn???? Inte kan det väl ha att göra med solbrännan i helgen  Måste ha bränt mig mer än jag trodde eftersom jag ömsar skinn. Tror inte jag gjort det förr. Eller så är det en kombination av torrhet och bränna.

Av Fia - 12 oktober 2012 11:02

eftersom jag inte har några elever nu på morgonen. De är sjuka. Det gav mig tid att sitta och leta foton och information inför ett arbete som jag måste lämna in på PIMutbildningen. Jag kommer att berätta om Linnéa och hennes syndrom eftersom det är så ovanligt. Det föds i snitt ett barn per år med det och nu har jag chansen att berätta lite grann om det iaf. Två flugor i en smäll   I berättelsen måste jag ha bilder så jag har letat igenom fastrarnas bildalbum på fejjan och laddat hem massa bilder på främst Linnéa men när man sitter där och bläddrar kan man inte låta bli att bli lite nyförälskad i sina barn 

 Emma mitt i prinsessåldern  

Linnéa som miniliten tvååring. Hon ser ut som en skabbig räv      Linnéa när hon fått lite mer hår och blivit nåt år äldre    

Två prinsessor i vår trädgård  

Ida som liten bebis    

Och syskonbild på Ida och Linnéa    

Vilken tur jag haft som fått världens finaste ungar  Tack Maria för de flesta korten! Du är superduktig bakom kameran.

Av Fia - 12 oktober 2012 09:02

Som bekant så har vi en drös med snickare som invaderar vårt hus klockan mitt i natten(okej då 7  ) varje morgon. Eftersom de iaf bara ska vara uppe på taket så kan man ju tycka att de inte borde störa så mkt. Oj, vad fel vi hade! Nog är de på taket alltid. Där har de kommit en bit på vägen faktiskt. Det börjar nästan se bra ut. Däremot har de insett att de inte nöjer sig med taket, toan och vårt köksbord. De vill ha tillträde till hela huset! Jag vet att vårt hus är finast i stan(NOT) men måste de lägga beslag på hela????

Skorstenen tyckte de såg för risiga ut så de hörde av sig till vår sotare som godkände den i en säkerhetsbesiktning för ett år sen. NU helt plötsligt var den en katastrof och livsfarlig och han dömde ut den helt. Nu måste vi riva ner hela skorstenen. Vet ni vad det innebär? Skorstenen är inte bara i taket om man säger så utan den går genom huset, hela huset... Idag roar de sig med att göra ett stort fint hål i väggen i hallen för att komma åt ett rör som sitter där. Jag misstänker att hålet kommer växa sen när de ska mura upp allting igen och att de kommer bli fler, ett i nedre hallen också tex. Gissa vad detta innebär`? Jo, vår plan för inomhusrenoveringar framöver var att fixa Emmas rum, sen lekrummet dit vi ska flytta och sen får Erik flytta in i vårt mindre sovrum. Det var planen. Den får revideras lite om man säger så...

Nu måste vi renovera hallen nåt vi tänkte göra NÅN GÅNG(alltså inte riktigt nu) eftersom vi tänkte göra lite mer genomgripande förändringar där, typ byta golv, lägga golvvärme, byta inredning, flyta ut hallen till entren istället och tja allt. NÅN GÅNG är inte NU...  Vem sjutton gav klartecken till att riva väggar??? Det var ju taket de skulle fixa???? Nog för att jag hade tänkt mig att det hela skulle bjuda på överraskningar. Den överraskningen var dock inte tänkt att vara inomhus.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards