Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Fia - 10 oktober 2012 13:39

Faktiskt är jag sjukt rik just nu. En halv miljonär, ja eller en kvarts då om man ska dela med maken men det är väl onödigt   Vi skiter i honom. Jag blir ju dubbel miljonär om han dör så vi kan väl ta livet av honom, iaf i fantasin fast då blir det fantasipengar också jag får... Näe, han får nog leva vidare för trots allt är han bra att ha ibland. När huset behöver renoveras eller så  


Jo, vi har varit till banken idag och på mitt gamla konto som jag fick när jag var miniliten, typ i doppresent eller nåt sånt så finns pengarna. Tänk vad mkt roligt man skulle kunna ha för de pengarna! Jordenruntresa, lyxiga middagar, köpa nya fina saker, nya bilar... Varför skulle vi betala pengarna till snickarna egentligen?? Låter ju skittråkigt! Nåja, jag antar att eftersom vi inte har nåt tak för tillfället så är det ju praktiskt om de får sina pengar och vi får vårt nya tak. Det blir inte så trevligt att bo annars misstänker jag.


Jag kan ju också berätta att det tar tid att byta bank! Jag trodde att vi skulle dit, få lite information och lite papper att läsa och sen skriva under och så var det klart. Riktigt så gick det inte till. Snarare var lite papper mer i form av en skottkärra full med papper och en skrivare som spottade ut nya i parti och minut så det flög papper över hela rummet. I detta snöfall satt vi och försökte se allvarliga, seriösa och vuxna ut samtidigt som vi pratade om pantbrev hit och dit, lånehandlingar hit och dit, konton hit och dit och fram och tillbaka och sen lite på tvären också  Hon var himlam trevlig vår bankkvinna och tur var väl det för vi stannade i en och en halv timme och ändå är vi bara halvklara. Vi har fått nya konton, mitt gamla dopkonto är vårt nya lånekonto som numera vi båda står som ägare för och det är omvandlat till E-konto dvs kopplat till internetbanken för det var det inte innan.  Vi snuddade vid pensionsförsäkringar, vanliga försäkringar och livförsäkringar. Vi ska tillbaka dit för att fortsätta prata sparande i olika former tex även om lånet är klart nu. Däremot fick bankkvinnan mig helt på sin sida för hon uppmanade oss att gifta oss. Gissa vem som ivrigt hejade på samtalsämnet    ...  Jag tror hon tar upp det igen nästa gång för hon beskrev sig själv som äktenskapsförmedlare  

Av Fia - 10 oktober 2012 08:20

Idag var barnen färdiga redan klockan sju och redo att åka till fritids och dagis. Är det inte typiskt att det skulle ske idag när vi hade relativit gott om tid? Jag gjorde de till viljes så halv åtta ungefär åkte vi till fritids och dagis och jag återvände hem för att äta frukost i lugn och ro. Idag har jag inte bråttom. Jag ska till banken kl 9 för att skriva på lånehandlingarna så vi har råd att betala alla killar som jobbar uppe på vårt tak nu. Underlättar säkert misstänker jag  

Idag var också första gången som jag behövde skrapa rutan på bilen. Vaknade till en nästan vintervit värld och termometern har bara precis kommit upp till 1 grad. Jag är inte alls redo för vinter än. Inte höst heller för den delen. Jag vill fortfarande ha sommar. Väntar fortfarande på att den ska komma. Hann man ens ta undan alla vinterkläder i år? Känns inte så. Fleece och sånt hade vi iaf framme hela sommaren. Vi får hoppas på en kall och snörik vinter och en solig och het sommar nästa år.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards