Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Fia - 11 oktober 2012 11:10

Det har flyttat in en häst hos oss nu sen några dagar. Han är ganska söt om jag får säga det själv   men det verkar inte finnas någon botten i honom! Nu gör det liksom ingenting för är man snart 3 år och 11kg lätt kan man kosta på sig lite extra mat men jag förstår inte var det får plats i honom??? Igår till middag käkade han först sallad(mest majs, gurka och tomat) sen först en potatisbulle, sen en till och en till och en till. När han ville ha sin femte erbjöd jag en macka istället som åkte i den med. Till bullarna åt han lite bacon och sylt dessutom. Fyra potatisbullar är rätt mkt mat i en liten pilts mage! I vanliga fall äter han en... Vi får se om det har nån effekt på vikten för det skulle inte skada men han brukar mest bara ränna iväg på längden istället och bli ännu smalare  


Appropå sötgrisen så kom dagisfotona idag. Det var lite extra roligt i år eftersom jag glömt bort och inte hade en aning om vad han hade på sig. Det blev helt okej tror jag. Allting klär en skönhet  


Erik har förresten börjat sova mer på dagis nu. Efter sommaren bestämde vi en timme som lämpligt eftersom han itne sov middag varje dag hemma i somras. Det var lite lite tyckte nog Erik som har varit toktrött på kvällarna och hyper på dagis(enl personalen). Vi förlängde sovtiden nu till så länge Erik själv vill och igår var han iaf inte redo för sängen klockan fem som han varit innan och sen har det varit transportsträcka fram till sovdags. Middagen har varit lite knackig också men det var den då inte igår. Däremot var han lagom trött klockan 7 så jag tror vi har gjort nåt bra. Vi får se vad som händer framöver. Dagis får lite mer vila iaf från vårt lilla kvicksilver  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards