Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Fia - 3 oktober 2012 13:08

Jag måste väl börja med viktigheterna antar jag  


Hemma just nu gäller det att njuta av lugnet för det lär inte vara. På måndag invaderas vårt hus av byggjobbare från sju på morgonen för vi ska lägga om och förlänga taket samt mura om skorstenen. På fredag kommer de och ställer upp byggställningen, i helgen ska alla tegelpannor ner och sen på måndag körs det igång. Det roliga i kråksången är också att de kommer använda vårt hus som "uppehållsrum" för att äta och rasta. Vi hade lite förhandlingar hemma igår om vem som ska göra vad då eftersom det annars blir jag som ska hålla huset i topptrim och andra bara behöver jobba. Jag tror att vi fick till en hyfsad kompromiss även om jag inte är så himla säker på att den kommer följas.


I tre veckor ska de hålla på och riva och bygga upp taket så håll tummarna för att det itne kommer spöregna nu i tre veckor! Det vore mindre kul när vi inte har nåt tak. Det känns lite så där när man vet hur sommaren och hösten varit fram till nu.


När vi sen förhoppningsvis blir av med byggjobbarna får vi besök från vår förra inneboende som saknar sin extrafamilj och undrar om hon får komma och bo hos oss någa dagar. Självklart får hon det men hon är förvarnad om att det kanske inte är klart  och att huset kanske invaderas av snickare klockan sju på morgonen 


Igår gick jag en introduktion till PIM på skolan. Alla lärare i hela kommunen ska bli Pimcertifierade och PIM står för Praktisk It och Mediakunskap. Första delen är förutom en föreläsning att göra ett prov om upphovsrätt, olika programvaror osv och för att klara det måste man ha max 4 fel. Jag hade alla rätt! Jag är en stjärna, ett under av kunskap. Jag är helt enkelt bäst- på att gissa   Det skiter vi i för jag är rätt nöjd  


Idag har Emma erbjudit sig att hämta Erik på dagis och Ida från fritids. Hon mår bättre nu igen. Det onda huvudet har givit med sig efter smällen i söndags och den värsta svullnaden har lagt sig. Nu är det mest bara färggrannt över hela ögat och så börjar det leta sig ner vid sidan om ögat också. Hon påminner en hel del om en treåring som lånat mammas smink. Ska bli intressant att se hur stort ärret kommer bli och hur pass det kommer synas.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards