Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Uppdaterad önskelista för släkten

Av Fia - 7 december 2009 08:45

Emma

  • väckarklocka
  • biljetter till disney om ice
  •  kameramobil
  • HelloKitty pusselboll, när det är färdigt blir det en boll. Väldigt fint faktiskt.
  • tv på rummet
  • dator med uppkoppling på rummet
  • nytt rum(tapeter, möbler, överdrag till soffan, filtar, överkast, gardiner, matta osv osv osv)
  • tennisracket med fodral
  • byxor, svårt, svårt och damen bör vara med och prova! Svart, svart och svart är det som gäller färgmässigt!!! Presentkort kan rekommenderas då hon har VÄLDIGT bestämda åsikter om vad som duger numera. Tänk er 9 år going on 14 så har ni det humörmässigt:D
  • Emma önskar sig också en spelkonsoll typ wii men där har vi sagt nej. Däremot har hon en poäng för det är ont om spel till vårt ps2 så jag föreslog att hon kunde börja spara till ett NintendoDS och sparar hon ihop hälften så betalar vi resten. Ett DS är som gamla tiders donkeyKong men man kan byta spel på den. Hon önskar sig nu även ett litet bidrag till ett sånt spel.

Fia

  • fårskinnstofflor strl 39/40(mina gamla börjar ge upp)
  • hällskrapa till spisen
  • presentkort på IKEA eller på affärer typ Uppsala färg där man kan köpa tapeter och sånt.
  • Överkast till vår säng. Det vi har är för litet för att täcka bra. Det finns ett fint vitt på IKEA(inte randiga utan mer våfflat) men helst Alvinaserien tror jag det är. Blommigt är det iaf.
  • Skötväska. Brio har en snygg blommig som går i svart, beige mm som jag gillar. Det är en modell som man hänger över handtaget/axelmodell.
  • Presentkort på kläder. Det mesta kommer behövas framöver eftersom tom behåarna har blivit för stora. Jag borde vara konstant gravid eftersom jag alltid rasar i vikt då;)
  • Amningskudde
  • Nya skor! Mina gamla är ju minst sagt trasiga men eftersom jag slipper böja mig neråt för att sätta på dem väntar jag ut bebisen tills jag köper nya!

Linnéa

  • pyssel
  • disney on icebiljetter
  • Kläder men inte vardagskläder utan det ska vara FINA kläder. Vanliga kläder har vi redan!

Ida

  • Tofflor har idag seglat upp på första plats. Hon älskar sina foppa från i somras och går runt i dem hela tiden. Tyvärr har de blivit för små och hon önskar sig nya. Det gör ingenting om de är lite varma men fårskinn är kanske inte Idas grej. Fina barntofflor bara alltså, i strl 26. Jag kan mäta hennes fot om ngn vill köpa.
  • Pyssel men då gärna lite större grejer, inte pärlor och sånt... De förökar sig på golvet i hennes närhet;)
  • disney on icebiljetter om nu ngn rvågar ge sig på att ta med henneFlört
  • Branäskorgar från IKEA. Vi behöver massor till hennes hylla.
  • Kläder! Hoppsan säger jag som tycker hela garderoben svämmar över men allting i 92 blev för litet och 98 sitter preciiiis. Dessutom har damen blivit stor och full av åsikter och vägrar sätta på sig byxor. Det ska vara klänningar och tights/strumpbyxor men strumpbyxorna måste ha fot med häl annars blir det KNÖLIGT! För husfridens skull säger jag att ge ungen klänningar med ärm för hon vägrar sätta på ngt under! Det går också med typ plyschbyxor och tunika för hon kallar dessa byxor för tights också! Lindex har billiga men små i strl så köp i såna fall 104-110!

Bebisen

  • Kläder i lämplig storlek och lämpliga färger. Nu är allting vitt så lite mer könsspecifika kläder är alltid roligt och inte allting i minsta strl:)
  • En vindtät mössa i bra modell.Det vi har nu är bara en bomullshjälm och luvan på overallen. Det funkar ju det med men en bättre mössa vore inte helt fel.
  • ngn mysig nalle eller så
  • lektäcke till golvet(finns ett tjockt och fint på IKEA)
  • mobil till sängen eller vagnen
  • babygym, tvivlar starkt på att vi kommer hitta alla delar till det gamla... Ett tips kan vara att titta på IKEA.
  • babysitter, vår gamla är FUL och omöjlig att få ren efter tre barn men jag kommer vara alldeles för snål själv
  • Lakan till vaggan och spjälsängen, både underlakan och påslakan
  • madrass till vår arvesäng som det vore kul om ngn kunde sova i. Mått får man fråga efter men det är en utdragssäng som mamma sov i som liten(50*??cm).

Maken

  • Ett nytt täcke. Det han har är trasigt
  • En ny brevlåda. Jag vet att husguden RS har gjort den vi har men den blöter ju ner all vår post!!! Den suger, ja eller läcker iaf!
  • En stege önskar sig herrn. Trodde vi hade en??? Tydlgien inte då:D

Det vi har köpt till barnen är:

Emma har fått Googleeyesspel och LPShus. Hennes rum står på tur att  renoveras så det kommer bli saker till henne framöver dit in.

Linnéa har fått blåsfärg, färgpennor, LPShus, samt en himla massa till sitt rum(, ny heltäckningsmatta samt två små mattor, girlanger, mysfåtölj, Trofastförvaring med backar, filt mm)

Ida har fått en liggvagn till dockorna samt en docka till vagnen. Det kan passa bra för en docka fick vi slänga förra veckan då hon blev mer än lovligt tatuerad över hela ansiktet;)... med märkpenna!!!


 
 
Ingen bild

Maria

7 december 2009 13:41

Ja, jag har köpt hela boxen till Emma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards