Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

*snark*

Av Fia - 21 maj 2010 07:46

Varför är mina barn så morgonpigga???? Idag vaknade först Erik vid halvfem och vägrade somna om trots amning utan han låg och tjoade och tjimmade i sängen och väckte Ida efter en stund(kvart i fem).

Jag vill inte vakna vid den tiden på morgonen-ALLS! Då är det natt vilket jag försökte övertyga Ida om men hon tittade på mig som om jag förlorat förståndet innan hon mkt förorättat upplyste mig om att solen minsann lyste ute och då är det DAG inte natt. Jag gav mig in i en lång förklaring om sommartid och jordens vinkel mot solen men insåg att det nog inte hade hjälpt mig att sova iaf, fysik och treåringar är inte riktigt förenliga misstänker jag  

Nu drygt tre timmar senare har Lilleman somnat och sovit en god stund, Ida och Linnéa ligger som stök i soffan. Misstänker att de är rätt trötta för det blev sent igår kväll.

Vi var ute hela gårdagen; först var det dagis och sen gick vi vidare till lekparken där barnen fick leka och vi hade matsäck med oss. Vi mammor med bebisar satte oss och slogs mot myggorna i skuggan. Kan konstatera att myggorna finns kvar i år igen- även mitt på dage  Igår fick jag plugga in myggdosan i eluttaget för att kunna ha dörren öppen- också mitt på dagen!!! Då är det inte roligt längre. Vi har aldrig haft mygg förrut här i Gamlis men förra året kom den där översvämningsmyggan och flyttade hit och den verkar tyvärr ha stannat kvar.

När vi kom hem vid halvfemtiden fortsatte barnen leka på gården med vattenspridaren och hos grannen. Erik var för ovanlighetens skull rätt grinig så jag gick runt och bar. Han tycker inte att värmen är ngn höjdare tydligen. Maten blev aningens försenad pga gnälliga barn så vid halv 7 åt vi och sen blev allting försenat så när min moster kom på besök vid halvnio med sambo i släptåg var alla barnen uppe fortfarande... De åkte i säng en efter en men Ida vägrade somna.

När så de flesta iaf somnat och vi fikat klart med moster var det dags för storröj hemma. Efter två fantastiskt vackra dagar med uteliv hela dagarna såg det ut som en katastrofzon och jag hade dessutom tvättat 8 maskiner som behövde vikas. Maken fick dansa runt med dammsugaren medan jag plockade undan, ställde upp alla skor på skohyllan(varför gör ingen det själv?) och vek nästan all tvätt. Klockan tolv stupade jag i säng... Fyra sköna timmar i sängen innan  nästa dag började...

Idag kommer Linnéa få vara hemma från dagis. Hon och Nora ska få leka istället. Vi kommer gå över dit om en stund och sen byter vi och flickorna kommer till oss istället efter lunch. I eftermiddag är det dags för simskoleavslutning för Linnéa också. Ska bli spännande att se om hon kommer få byta grupp. På sätt och vis hoppas jag det men annars kommer vi nog samköra med Noras familj för att spara tid. Det vore rätt skönt att turas om.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards