Alla inlägg den 2 december 2009

Av Fia - 2 december 2009 11:06

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Nu är jag i vecka 39+0 så precis en vecka kvar till bf. Magen är stor, ligger på översta kurvan och mäter 38cm men efter att två barnmorskor och en student klämt och känt idag så tror man att den inte kommer vara större än 3-3,5kg, som de andra mao  Den har dock VÄLDIGT gott om plats fortfarande och visar inga som helst tendenser att flytta ner lite i mitt bäcken. huvudet är fortfarande mer än rörligt och ligger i jämnhöjd med höfterna. Inte undra på att det är obekvämt att sitta för det trycker upp mot revbenen då. Av den anledningen vore det skönt om den åtminstone kunde kasa ner liiiiiite men den verkar trivas med sitt voltande liv  Det var därför så många klämde på mig idag, för att avgöra om huvudet ligger neråt just nu iaf! Det verkar den göra när vi är där och det ser jag som ett bra tecken på att den kommer vända sig rätt vid värkstarten även om den fortsätter volta.


Annars var allting bra. Magen stor som sagt var, vikten på -3,5kg fortfarande, ingenting i urinprovet och blodtrycket hade stigit lite till 140/90 men det är nromalt att det gör det innan förlossningen så bm trodde att det nog kommer igång snart... Nåja, snart är ju en definitionsfråga! Tre veckor är också ganska snart  Bm trodde inte att vis kulle träffas om två veckor och jag svarade att vi nog ses då!


Idag fick jag dock min tensapparat som jag längtat efter. Tycker det är guds gåva till en ond rygg/fog eller vad som helst. Det fungerar super och så fick jag undervisa sköterskeeeleven som var där idag hur det fungerar. Hon hade inte ens hört talas om tens! Jag tror hon blev lite nyfiken att prova efter mina lovord.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards