Alla inlägg den 17 december 2009

Av Fia - 17 december 2009 12:13

Eftersom den ena elpatronen som just nu iaf värmer upp vårt vatten/hus har lagt av lagom till årets förmodligen enda kalla period så har det varit lite kylslaget hemma några dagar. Maken jobbar häcken av sig och hinner inte fixa pellets till pannan och jag, tja att släpa en en pall med pellets a 700Kg är väl kanske inte att rekommendera antar jag??? Jag har istället åkt hem och hämtat ved hos mamma och pappa. Jag lämnade barnen på skolan/dagis innan jag åkte iväg ochfyllde bilen med ved. Det gör ont att bära och trava ved när man är gravid i tionde månaden men jag är väl knäpp för jag tycker det är roligt:) Hem, trava ur lite och in för att starta de två brasorna(uppe i öppna spisen för att värma upp lite uppe snabbare och sen ner i pannan och starta där). Nu sprakar det hemtrevligt på båda ställena och helt plötsligt mår jag mkt bättre. Inte för brasornas skull kanske(eller jo, det också!) men för känslan att jag faktiskt uträttat ngt. Tänk så lite det krävs. Jag som inte gillar att bara gå hemma och skrota hela dagarna och är mer än lovligt less på städa tycker att den här dagen är bättre än på länge. Sen om vedtravningen och brakmiddagen ikväll med jobbet sätter igång det... Inte mig emot  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards