Alla inlägg den 11 december 2009

Av Fia - 11 december 2009 08:11

och nu är det bara 13 dagar kvar till julafton:) Längtar faktiskt dit, eller snarare jag längtar tills jag får ha maken hemma i två veckor i sträck vilket sker när bebisen kommer(när nu det blir...). Två veckors semester har maken haft på två år totalt och tro mig, det märks för han är totalt sönderstressad och hjärnan hans har fullständig kortslutning när det gäller hemmet. På jobbet däremot har jag fått för mig att han har stenkoll men är det inte så det brukar vara??? Man fokuserar på EN sak när det är körigt. Jag gjorde likadant när det var som värst runt Linnéa. Det var barnen men allting annat fick rasa. MEN det ska bli skönt att han är hemma med oss så länge och får chansen att vila upp sig och ännu skönare att han inte ens ifrågasatte OM han skulle vara hemma:D


Min födelsedag gick annars av stapeln som en av de lugnaste. Det var vi i familjen, mamma och pappa, Karin och Yavuz. Det var rätt lagom för jag hade mitt alldeles egna firande också med icke onda sammandragningar var tionde minut hela kvällen och halva natten. När jag sen somnade fortsatte de ett tag men vid fyra inatt fick jag sova så då slutade de nog. Nu är det iaf lugnt igen. Lika så gott kanske för idag är det luciafirande på dagis och jag ska ta dit barnen till kvart i två. Båda barnen har bestämt att de ska vara lucia men jag hoppas att Ida kan övertalas till att vara tärna för vi har bara en krona. Däremot får hon ha ljus i handen och egentligen tror ja ginte hon har jättestort begrepp om skillnaden;)


Håll tummarna också för Emma. Hon har bestämt att hon ska gå hem själv från skolan idag. Iofs finns det ett rödljus vid övergångsstället men jag är iaf nervös och tycker nog att det är liiite tidigt men för henne är det väldigt viktigt. Hon har gått hem själv en gång förr och då gick det ju bra. Det är bara jag som är lite nojjig!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards