Alla inlägg den 16 december 2009

Av Fia - 16 december 2009 15:25

Idag var det def det sista besöket också för nästa tid jag har är för överburenhetskontroll om en vecka, dagen före julafton  Fick idag en ny bm dessutom och hon var inte alls lika trevlig som min vanliga. Charlotte är hur mysig som helst men hon idag var minst sagt knepig... Det är väl en stor portion personkemi med i spelet också och vi klickade då inte det minsta lilla. Inte ens vanlig kommunikation fungerade speciellt bra. Vi hade helt enkelt olika språk. Hon sade en sak, som jag tolkade på ett annat och hon tolkade i sin tur mig fel... Bla så sade hon att det inte var så stor ide att mäta magen för den lär ju inte växa så mkt mer. MEn hon gjorde det ändå och visade på 38,5. Med tanke på hur hon mätte och Charlotte brukar mäta så kan jag säga att magen har minskat men det är en parentes. När hon sen skrev in resultatet i journalen så sade hon återigen att bebisen inte växer så mkt längre. Jag trodde hon menade att barnet slutat växa och svarade att "Det hoppas jag" eftersom tankarna på att föda ett stort barn finns där och oroar lite. Hon skällde nästan ut mig för hon menade tydligen att det inte var bra att den inte växte så mkt... Då borde man, i min värld iaf, använda ett mer bekymrat tonfall och inte låta så saklig och konstaterande. Det är svårt att tolka en totalt nollställd person om man inte kan gå efter orden i det som de säger.


Sen ska vi inte prata om HUR hon tog blodtrycket!!! Skitkonstigt, har aldrig varit med om att man tar det liggandes på sidan och trycket tas från den undre armen???  Blev ju minst sagt svårt för henen att läsa av manchetten emn det är hennes problem! Det verkar som det lönar sig att vara hemma ochs krota om dagarna iaf. Det ligger nu på 135/85 dvs lite lägre än förra veckan. Skönt!


Jo, hon skrämde slag på mig också. Hon hittade inte hjärtljuden!!!! Hon höll på och leta länge och väl över hela magen. Jag försökte tala om var hon skulle söka men hon struntade fullständigt i det. Om bebisen ligger på vänster sida idag är det ingen större idé att leta på höger liksom... Men enligt henne låg bebisen på höger sida förra gången och måste ju göra det nu med! Morsning, korsning, säger jag då med min rörliga bebis och Charlotte och alla andra bm jag haft förr har iaf gjort sig omaket att känna efter före lyssnandet  Nåja, hon hittade hjärtljuden efter en god stunds letande precis där jag sade att det kunde vara vettigt att lyssna.


Dagen besök fick iaf mig att uppskatta Charlottes mottagande och jag blev ännu mer stärkt att skicka en liten hälsning efteråt. Hon skulle uppskatta det för hon är tokigt barnkär och blir lika glad varje gång mina små följer med. Inte en tillstymmelse till att de är i vägen eller stör.

Av Fia - 16 december 2009 10:14

Jag tror jag får börja inhandla gevalia framöver. Ibland får man oväntat besök som verkligen är just oväntat! Har fått ett meddelande från facebook att en person har skrivit ett meddelande till mig. Personen är ingen mindre än min halvsyster som jag eller ngn annan i familjen träffat  sen jag var sex tror jag. Det är ett tag sen!

Får se om hon hör av sig igen. Hon frågade bara om min pappa hette Jan, kallades Janne. Det är nog årets överraskning!

Brorsan(Hagbard) och jag har pratat om henne nu och då och funderat hur hon har det.


Dagens bebisrapport är dock nedslående. Den har dagen till ära firat genom att snurra runt därinne, dock med huvudet neråt fortfarande och med så mkt plats lär den inte ha bråttom ut. En vecka över tiden nu. Det lär bli en vecka till om det fortsätter så här. Börjar bli orolig att den ska bli stor faktiskt fast jag vet att jag gått öer med alla mina barn och ingen varit stor... Dessutom talar väl det faktum att den är sååå rörlig fortfarande för att den nog är rätt liten. Den som lever får se. Barnmorskan gissar på en vikt mellan 3 och 3.5 Som de andra men vi får se vad hon säger på fredag när det är dags för nästa besök.


Jag kan också upplysa er om att jag slutat tro på akupressur. Igår fick jag tips från en väldigt duktig kvinna som jobbar med sånt och massa annat(naprapat) om en punkt på benet som skulle masseras. Masserade järnet igår men det enda som hände var att jag fick en rejäl skjuts i blodtillströmningen i fötterna. De blev varma men inte tusan gjorde det ont, inte i magen iaf men massagen gjorde desto ondare...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards