Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Det närmar sig

Av Fia - 21 maj 2013 13:57

Sakta men säkert närmar vi oss resedatum och paniken för om eleverna kommer hinna rusar runt i kroppen. Ett av de stora orosmomenten togs dock bort från mig idag när jag fick höra att hon helst inte ska ha betyg i engelska för att komma in på sitt önskemål. Inte det vanligaste men skönt att höra som sönderstressad lärare  


Imorgon är det dags för premiär av musikalen Ogräs i rabatten. Jag ska självklart gå och kommer särskilt titta extra noga på en av tulpanerna i musikalen. Ska bli så spännande att se vad kören lyckats göra. Om körledaren får ihop en musikal av dessa ungar är jag djupt imponerad! Då ska hon få en stående ovation av mig iaf. Jag har mailat henne för att höra hur mitt lilla troll fungerar på övningarna med tanke på koncentrationssvårigheterna. Jag vet inte om hon är otroligt tapper, fullständigt blind eller ett pedagogiskt under men hon tyckte inte att Ida varit speciellt utmanande. Lite pratig ibland var väl det värsta jag hörde  Imorgon klockan 18 i Gamla Uppsala Kyrka är man välkommen att ta plats för årets bästa kulturupplevelse. Iaf är det den insats för året som sker med absolut störst glädje och hjärta. Fika kan man få efter anmälan hemma hos oss efteråt.


Igår roade jag mig också med att gå till läkaren. inte för egen del dock utan frö Emmas som i måndags för en vecka sen blev tokförkyld. Det kom pang bom, var bra till dagen efter och sen låg resten av veckan. Den dagen hon var på benen regnade det... Näsan är totalt igentäppt, rinnsnuva och hon fick börja med clarityn eftersom vi har slut på aerius. Det blev bättre men inte näsan. Förr om åren har hon fått besvär från ögonen men de verkar klara sig i år men näsan är i sämre skick. Igår var vi till läkaren för att få nya allergimediciner. Först fick vi komma till en kandidat som konstaterade det sjävlklara. Det var pollenallergi och att hon inte fått hjälp av clarityn var inte så konstigt för det fungerade inte alls. Det borde sluta säljas. Det konstaterades att hon(Emma, inte kandidaten) hade en ful hals också förutom gigantiska halsmandar. Efter första samtalet fick vi komma in till läkaren som skrev ut recept också. Han gjorde om hela undersökningen, konstaterade samma sak men sade att clarityn var ett lika bra preparat som aerius(föreställ er kandidatens min  )


Nåväl, Emma fick sina recept på både antihistamin och nässpray med kortison men de glömde kolla i halsen... Emma ville inte att jag skulle påminna heller så vi får se om vi får boka ett nytt besök om ngåra dagar och konstatera halsfluss eller om det bara är hennes eviga virushals. Som hon säger själv, hon har alltid ont i halsen. Det är bara frågan om hur mkt. Dock är hon livrädd för att ta bort tonsillerna eftersom hon såg hur ont Ida hade som inte klagar. Vi får se vad som sker. Har hon levt i 12 år med gigantiska tonsiller lär hon överleva ett tag till. Jag har ju överlevt med mina i 37  Synd bara att ALLA barn ärvt samma stora halsmandlar som jag begåvats med. Det är mindre kul.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards