Alla inlägg den 7 november 2011

Av Fia - 7 november 2011 13:33

Vädret gör sitt till också antar jag för jag behöver ljus för att vakna till riktigt. Såna här dagar med dis, mulet och ingen snö är tja öken. Hela dagen går man runt i ett töcken   Extra trött är jag nog idag också för halva natten satt jag uppe och förlustade med mig inhallationer. Ida körde igång och hosta igår, hostade och hostade. Det var bara att leta fram dej lila påsen med alla mediciner och köra igång. Fem inhalationer blev det innan hon sov någorlunda lugnt. Erik körde okcså igång igår och hosta. Hostan lät väldigt astmatisk så jag håller tummarna för att vi ska kunna säga sista gången gillt och slippa infektionsastman på honom. Alla andra har haft det, mer eller mindre allvarligt. Ida är värst men hon har ju inga andra problem så hon fick väl sitt där istället  Nu på morgonen väckte jag henne med medicinen för att hon inte skulle köra igång igen och hon blev skakig. Skönt för då brukar det inte vara på väg att bli värre!


I helgen har vi däremot haft det bra. Karin, Yavuz och Emre var över i lördags. Vi grillade lite som vanligt, umgicks och jag fick gosa bebis. Det är himla mysigt med en liten bebis måste jag säga. Jag byter gladeligen blöjor också men sen när han börjar med riktig mat avstår jag gärna från den fulladdade sorten.

 Kan man bli annat än kär? Inte jag iaf!  


Han är så oförskämt lättsam den gossen. Visst han får lite magknip och skriker lite men jag är van vid ungar som äter KONSTANT. De tog lång tid på sig var nöjda en kvart mellan amningarna och så höll det på tills jag gav upp och kompletterade med flaskan. Emre äter i kanske 10 minuter och är nöjd ett par timmar. Sen att han gillar att ligga och amma av andra orsaker och helst vill ligga där och sova det är smällar man frå ta  Farmor och jag verkar vara rätt duktiga på att natta honom också(utan bröst  ) . Vi är väl ungefär lika lugna båda två och stressar itne upp oss så lätt när han piper lite.


Igår var vi iväg Emma och jag. det var premiär för innebandymatchspelande. Det finns en hel del kvar att jobba på för madam men fick ändå mkt beröm. Hon tar för sig på plan och det är bra! Det lär bli fler framöver gissar jag. Annars såsade vi mest omkring hemma. Linnéa lekte med en kompis och åkte sen på kalas. Jag hade tänkt att åka till kyrkan för gudstjänst kl 18 då farmor skulle nämnas som årets döda men det fick bli en promenad till mårtens farmor/farfars grav istället och sen en liten extra runda för motionens skull. Det var oändligt vackert på kyrkogården med alla ljus i mörkret men Emma tyckte att det var läskigt. Min farmors grav besöker jag nog en annan dag när man inte SKA besöka för det var nog med ljus ändå gissar jag nu. Släkten är stor och hennes barn många. Vi kan lysa upp mörkret vid graven en annan dag istället.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards