Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Fia - 19 oktober 2009 09:15

Tog precis tempen på Linnéa och hon har 38.7 Det är nog svårt att förklara på annat sätt än att hon är sjuk. Typiskt säger jag! Nåja, förhoppningsvis är det snabbt övergående och hon har sin feberfria dag imorgon redan. Då missar vi bara en dag på jobbet.


Jag har konstaterat att jag måste ha väldigt mkt att bearbeta i mitt liv för det sägs ju att drömmar ska ha den funktionen. Just nu drömmmer jag väldigt mkt. Det är hela berätteser som spelas upp i huvudet på nätterna men tyvärr är det inga trevliga såna. Det är ffa ett tema som återkommer om och om igen. Jag drömmer om att Ida dör! Vet inte varför just hon men jag har nog drömt om det nu säkert 20 ggr. Jag har haft begravning för henne, sett henne knuffas utför ett stup, sett henne framför en bil som inte hinner stanna osv osv osv. Hon har hittills hunnit dö på otaliga vis men värst är ändå begravningen vi hade för den var precis som om det hade varit på riktigt. Mina tankegångar och resonemang var precis verkliga. Musiken valde vi ut efter hur Ida är och vi lyckades tom boka in Malena Ernman som solist!


För att detta ska bli förståeligt så måste jag ju berätta om just Ida och Malena. Ida har en lite annorlunda musiksmak. Hon tycker inte speciellt mkt om när vi har radion på i bilen utan blir rätt hyper då, som Ida ofta är iofs men hon älskar när Malena sjunger! Det började med La voix så klart och när jag köpte skivan sen hittade Ida snabbt en favoritsång(Min plats på jorden). Den kallas här hemma för "Din sång" för varje gång vi satte oss i bilen frågade Ida om vi inte kunde sätta på musiken. "Din sång", frågade då jag och nu säger Ida själv "Din sång- från början" när bilen går igång:) Det lustiga i kråksången är att denna sång får Ida att sitta still och bara njuta. det är som om det stora lugnet faller över henne. Tänk om vi kommit på det för två år sen! Ofta sitter hon bara still, lyssnar och sen börjar hon sjunga med. Hur gulligt är inte det med en treåring och Malena som sjunger duett! Det lustiga är att hon lärt sig texten rätt bra tom den engelska och franska på andra låtar även om det mest bara är ljud för henne. En treåring som gillar opera. Det hade jag inte trott var möjligt men så är Ida rätt speciell också!


Av Fia - 19 oktober 2009 08:40

Jag tror att Linnéa är sjuk tyvärr. Hon kom upp från sängen i morse och lade sig som ett stök i soffan. Borta var all den pigga energin som brukar känneteckna henne vid sextiden på morgonen. Inget sug efter mat alls, eller ens välling men dock ett glas mjölk. Ngnstans där började jag känna mig ganska så fundersam! Hon kändes ganska varm men ville bada så jag väntar på att hon ska "svalna" efter badet så jag kan tempa henne. Nu ligger hon under filten i soffan och det är ovanligt lugnt hemma. Tom Ida sitter still och tittar, förmodligen för att hon inte har ngn som vill leka med henne. Håll tummarna för att det bara är trötthet och jag inbillade mig febern!


I helgen har Emma haft en minst sagt intensiv helg. Hon och Emelie har lekt precis hela tiden. I fredagskväll hade vi mammor i klassen ett smyckesparty. En mamma i klassen håller på med lampwork dvs hon gör egna glaspärlor och jäklar vad duktig hon är(se själv här: http://www.babsbeadsanddesign.com/)! Det kommer bli en och annan julklapp därifrån kan jag lova. Av dessa pärlor gör hon sen smycken. Nåja, detta är en parentes, Emma fick sova hos Emelie i fredags eftersom Mårten var med LInnéa på simskolan och sen skjutsade jag dem till innebandyn i lördags. De ville fortsätta leka så de höll igång till niotiden på kvällen när Carina hämtade Emelie. Tjejerna ville gärna sova över en gång till men jag tyckte det vore nog bra om Emma åtminstone fick sova hemma och själv en natt. Söndagmorgon hade de bestämt att de skulle fortsätta leka och Emelie skulle följa med till tennisen. På morgonen var Emma rejält trött och orkade nog egentligen inte leka men tyckte att hon ville leka med ngn annan, inte Emelie. Mitt svar var att nu var det bestämt och visst kunde hon ringa till Emelie och boka av MEN då skulle hon inte få leka med ngn annan  heller. Så gör man liksom inte, inte i min värld iaf! Hon valde att leka med Emelie och det gjorde de, hela dagen igår till sjutiden igår kväll! Gissa om Emma var trög upp ur sängen i morse?!?!?! Fick väcka om henne tre gånger:D


Det är himla roligt att ha Emelie här för det är som att hon bara blir ett barn till i familjen. Hon platsar in helt perfekt och tar lika plats som ngn av de andra. Hon busar och stojar med oss andra också. Det är stor skillnad på Emmas andra kompisar som baraf örsvinner ner i Emmas rum och sen ser man inte röken av dem. Med Emelie märks det att det är 4 barn hemma. Visst blir det lite stojigare men samtidigt roligare och man kan konstatera att det funkar att ha fyra barn i huset ocksåSkrattande Fast jag måste nog bjuda dem på bio ngn dag som betalning för de är excellenta barnvakter. Emelie älskar småbarn och får med sig Emma att leka med Linnéa och Ida.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards