Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Det var sjukstuga

Av Fia - 19 oktober 2009 09:15

Tog precis tempen på Linnéa och hon har 38.7 Det är nog svårt att förklara på annat sätt än att hon är sjuk. Typiskt säger jag! Nåja, förhoppningsvis är det snabbt övergående och hon har sin feberfria dag imorgon redan. Då missar vi bara en dag på jobbet.


Jag har konstaterat att jag måste ha väldigt mkt att bearbeta i mitt liv för det sägs ju att drömmar ska ha den funktionen. Just nu drömmmer jag väldigt mkt. Det är hela berätteser som spelas upp i huvudet på nätterna men tyvärr är det inga trevliga såna. Det är ffa ett tema som återkommer om och om igen. Jag drömmer om att Ida dör! Vet inte varför just hon men jag har nog drömt om det nu säkert 20 ggr. Jag har haft begravning för henne, sett henne knuffas utför ett stup, sett henne framför en bil som inte hinner stanna osv osv osv. Hon har hittills hunnit dö på otaliga vis men värst är ändå begravningen vi hade för den var precis som om det hade varit på riktigt. Mina tankegångar och resonemang var precis verkliga. Musiken valde vi ut efter hur Ida är och vi lyckades tom boka in Malena Ernman som solist!


För att detta ska bli förståeligt så måste jag ju berätta om just Ida och Malena. Ida har en lite annorlunda musiksmak. Hon tycker inte speciellt mkt om när vi har radion på i bilen utan blir rätt hyper då, som Ida ofta är iofs men hon älskar när Malena sjunger! Det började med La voix så klart och när jag köpte skivan sen hittade Ida snabbt en favoritsång(Min plats på jorden). Den kallas här hemma för "Din sång" för varje gång vi satte oss i bilen frågade Ida om vi inte kunde sätta på musiken. "Din sång", frågade då jag och nu säger Ida själv "Din sång- från början" när bilen går igång:) Det lustiga i kråksången är att denna sång får Ida att sitta still och bara njuta. det är som om det stora lugnet faller över henne. Tänk om vi kommit på det för två år sen! Ofta sitter hon bara still, lyssnar och sen börjar hon sjunga med. Hur gulligt är inte det med en treåring och Malena som sjunger duett! Det lustiga är att hon lärt sig texten rätt bra tom den engelska och franska på andra låtar även om det mest bara är ljud för henne. En treåring som gillar opera. Det hade jag inte trott var möjligt men så är Ida rätt speciell också!


 
 
Maj-Britt

Maj-Britt

19 oktober 2009 12:04

var inte orolig för dina "dödsdrömmar". Ju värre saker man drömmer om - desto bättre är det, och ditt undermedvetna håller på att läka ut dina känslor eller något du varit med om. Kanske Ida har ramlat eller så, och då tänkte du säkert att det var tur att det gick så bra, och i nästa andetag - tur att det inte blev värre....Nu tar du och släpper dessa drömmar - gå in i dig själv och sök efter lugn och ro vid stranden av det lugna, blå havet, och känn hur den varma brisen smeker bort alla tankar och oro som vill störa. Lycka till!
Kram

http://brianne.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards