Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Fia - 5 oktober 2009 18:42

Visst har man varit med om barn som plötsligt blir sjuka men idag slogs nog alla rekord:D Karin, Linnéa, Ida och jag var på IKEA för att köpa lite smått och gott. SOm vanligt hamnar vi i kafeterian också och Linnéa drar iväg och ska leka i en av de där lekområdena som finns. Jag hämtar tillbaka henne eftersom Ida vill sitta vid bordet medan vi hämtar maten. Hon sätter sig på stolen och vi går iväg och köper maten. Vi är väl borta en fem minuter kansek men efter två minuter kommer Linnéa gnällandes och undrar var bordet är:) Vi visar henne vart och fortsätter plocka fram saker vi ska ha. Maten får vi på en gång och betalar snabbt också för det är ingen kö. När vi kommer tillbaka till bordet har Linnéa hunnit somna sittandes med huvudet mot bordskivan! Hon har fått feber så där pangbom! Hon äter ingenting och sätter sig i vagnen med jackan över sig eftersom hon fryser. Svårt att föreställa sig att det är samma tjej som fem minuter innan lekt för fullt och tio minuter innan varit i lekrummet på affären:D


Jag insåg häromdagen att bebisen snart kommer. Det är 60 dagar kvar tills jag är beräknad så jag passade på at shoppa loss på IKEA's små handdukar som är så bra till små bebisrumpor och kräks. Tittade lite på täcken och sånt med men det får jag fixa senare! De täcken jag haft behöver bytas ut och madrassen till spjälsängen måste okcså köpas ny men vi har iaf vaggan först. Dessutom kommer jag strunta i åkpåse till vagnen och köra på fårskinn och täcke istället. Lättare att anpassa temperaturen på så vis inbillar jag mig. Bilstolen tänkte vi snika med och köra en freeway från början. De ser ut som ett babyskydd men sitter fastmonterad... Borde gå! Dock måste vi laga den stolen också för Ida har slitit loss ryggplattans frigolit men det ska tydligen gå att bytas ut:) Om inte så får väl maken springa iväg och köpa babyskydd när jag är på BB. Det brukar lösa sig på ngt vis. Barnvagn har jag iaf fixat nu och bärsjalen till BB ska bara tvättas.

Sist jag var på BB fick man ingen sån där praktisk plastbalja att parkera bebisen i. För mig som är själv däruppe hela tiden är det inte jättekul att lägga bebisen på sängen när jag är och hämtar mat, fika eller går på toa... Tänkte därför ta med mig sjalen. Då borde personalen också vara nöjda eftersom de tjatade sist att bebisen inte borde ha kläder utan vara under mina kläder... Jättelätt som sagt när man ska sköta sig själv och bebisen ska bäras hela tiden!!!

En sak har jag konstaterat den här gången. Om mjölken styrs av efterfrågan kommer detta bli en hungrig bebis! Mjölken flödar som aldrig förr. Fast den håller sig på plats överallt utom i duschen så jag slipper amningsinlägg nu iaf:D

Måste också få berätta om mina knäppa tankar. Jag har alltid trott att män alltid vill ha pojkar/söner och där med även min egen man. Trots att han alltid sagt att han helst vill ha tjejer så har jag inte riktigt trott på honom. Häromdagen berättade jag för honom att Karin och Yavuz har en vadslagning om vad det blir(priset är ett par skor!). Frågade också honom då vad han trodde(tjej!) och då frågade jag lite försiktigt om han skulle bli besviken då... Vi kan säga så här att den blicken och det svaret lämnade iaf inte mig tvekande. Han är fullt nöjd med en tjej till! Skönt för då kan jag släppa tanken om kille för hans skull... Fast jag tycker han är lite knäpp eftersom han önskar sig tjejer för att de ärlugnare:D Det påstår han fortfarande fast vi haft Ida hos oss i drygt tre år. Hon slår de flesta, killar som tjejer, i livlighet:D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards