Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Det är tur att man inte alltid

Av Fia - 15 oktober 2009 11:25

har hormoner som styr humöret utan faktiskt har dagar när det fungerar riktigt normal:) Igår var tack och lov en sån dag. Vår lilla solstråle bröt ihop redan på dagis. Hon skulle  inte klä på sig, inte åka hem och inte äta mat, inte titta på tv, inte leka. Hon skulle inte göra någonting alls faktiskt utom en sak. Hon skrek konstant i tre timmar igår när jag hämtade henne på dagis! Hon började redan utanför dagis och skrek sen tills hon somnade vid halvsju. Det var ingenting som var bra och hade det varit ngt annat av mina barn så hade jag inte börjat oroa mig men just när det är Ida som alltid är en solstråle och visst har humör men inte länge!!! Efter fem minuter började man leta fel men hittade inga. Hon skrek sig igenom maten, filmen som jag satte på för att kunna laga mat, stunden i knät hos mig i soffan, när LInnéa försökte få henne på gott humör. Har aldrig varit med om maken! När maten var avklarad skrek hon sig hes igen för då var hon ju hungrig, men äta ville hon inte... Däremot kokade jag lite gröt som hon åt men skrek mellan tuggornaSkrattande

Mitt i detta lilla kaos försökte Emma göra läxorna. Igår tyckte jag synd om henne måste jag säga! Det kan inte ha varit lätt och vi fuskade lite och struntade i ett spel som skulle spelas och massa mattekort som skulle göras. Det får vi göra i helgen eller nåt istället.

Vid halvsju stoppade jag i säng Ida och hon somnade som en stock men hon har sovit oroligt inatt och gnällt och gnytt. Vet fortfarande inte vad det är som orsakade skrikandet men idag var hon som vanligt igen. Frågade på dagis om det hänt ngt där igår men de kunde inte komma på ngt mer än att de varit ute större delen av dagen på utflykt... Inte har hon ont ngnstans iaf och öronen är rena och fina!!!??? Fattar ingenting men antar att hon kanske bara var riktigt övertrött eller nåt. Varför händer alltid sånt här när maken är borta och jobbar till sent? När barnen sov, redan kvart i sju faktiskt igår, var jag helt slut så inte blev det mkt gjort hemma heller... Disken är iofs åtgärdad men drivorna av leksaker ligger kvar i vardagsrummet. Nåja, det ligger nog kvar där idag med;)

Som sagt, det är ett under att man lyckas hålla sig lugn ibland när de minsta småsaker kan få en så totalt ur balans som en strejkande bil... Fast det är väl kanske tur att man väljer rätt saker att fjanta sig över;)

 
 
Cissi

Cissi

15 oktober 2009 11:47

Hej

Kikar in en snabbis och ler när jag läser ditt inlägg. Känner så väl igen det. Lillen här hemma den senaste tiden haft ett antal liknande utbrott... Ha en bra dag!

http://twominutesoffame.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards