Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Underbara ungar!

Av Fia - 3 november 2008 08:40

Är det bara jag som är fascinerad av att man fått tre flickor(rätt häftigt!) och sen är de så otroligt olika sinsemellan at det inte är klokt!?

Emma är en så känslig tjej med det våldsamma humöret. Hon är å ena sidan en sån go´mystjej som gärna gosar samtidigt som hon är som en liten djävul och gapar och skriker. Minsta lilla som inte passar så får mna veta det och nåde den som går in på hennes rum! Borta är hon som förbytt! Hon är väluppfostrad, glad och trevlig...

Linnéa sen är nästan alltid glad! Hon är envis som synden och att städa med henne får självaste moder theresa att ilskna till men samtidigt så blir hon aldrig arg, eller jo, i 10 sekunder men sen är det borta. Att tjura verkar inte finnas i hennes vokabulär. Hon är mest bara glad och älskar att retas, ffa med Emma som är nog så tacksam!

Ida är nog godmodigheten själv. Hon är alltid glad och är nöjd med att gå och strosa runt mest hela dagarna med sina dockor. Hon är sällan arg och ännu mer sällan ledsen men rätt lika Emil till sättet. "Hyss hittar man inte på- De bara blir! är nog Idas måtto också tror jag!

Mina barn fascinerar mig och det ska bli kul att få följa dem upp i vuxen ålder och se hur de blir då!


Appropå konflikter sen och Emma. Hur i hela friden hittar man ett par skor till en sjuåring som verkar tro att hon är 14? Hon vill ha fina stövlar i vinter och jag som tråkmamman anser att hon borde ha ett par mer lekvänliga alternativ. De enda stövlar som vi båda gillar är de som finns i bild... De kostar 900:-! Lite väl saftigt om du frågar mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards