Alla inlägg den 17 november 2008

Av Fia - 17 november 2008 09:50

Det kommer nog aldrig att sluta förundra mig hur mina barn alltid är så trötta på måndagar och alla andra dagar i veckan för att sen vakna pigga och nytra på helgen klockan 6! Kan man programmera om dem? Idag var Emma jättetrött och på sånt strålande humör som bara hon kan vara på. Hennes överdragsbyxor var inte torra efter tvätten igår heller för dörren mellan tvättstugan och pannrummet var stängd och då cirkulerar inte luften. Hon fick ta förra årets overall istället som iofs är väl kort i armar och ben men är det kallt så är det. Hon surade ihop fullständigt över detta och skulle INTE ha overallen. Gärna overall men inte DEN overallen. Jag skulle åka och hämta ut hennes overall som ligger på posten och väntar in pengarna tydligen klockan 7 på morgonen.Ska jag bryta mig in då eller;)


När jag kom hem efter att ha lämnat henne i skolan så ringer dagis. De undrar om jag tagit hem fel byxor? Ner i tvättstugan och kolla och självklart har jag tvättat fel byxor. Det var bara att kvista förbi dagis, lämna tillbaka byxorna till rätt person och ta hem ett par lika skitiga byxor som jag precis tvättat. Jag tycker verkligen inte om den här säsongen? En dag funkar det innan man får tvätta alla kläder igen för de kan stå själva av lera:(


Igår var vi på träff på Pelle svanslöshuset för härselträff. Det var ung 80 som hade anmält intresse och vi var väl knappt hälften som kom skulle jag tro. Halt var den allmänna gissningen till frånfallet och eftersom det mycket riktigt var väldigt halt igår på vägarna så stämmer nog det rätt bra. Iaf så hade LInnéa som hon själv uttryckte det på vägen hem en "Tiptopdag mamma!". Barn är fantastiska när det gäller att leka. Hon sprang runt där bland alla barn och lekte som hon aldrig gjort annat. Jag träffade på en gammal klasskompis till Mårten där som faktiskt bodde kvar här. Han hade två barn varav en då som väntade på Happar(hörapparat). Den lilla killen var söt som socker verkligen! Dessutom träffade jag lillasystern till en av mina klasskamrater från Rasbo. Världen är rätt liten ändå. Dessutom träffade jag på det föräldrapar som jag träffade när vi läste teckenspråk ihop. Vi stannde där till klockan 6 iaf för sen var vi tvungna att åka och hämta Emma hos mormor. Det tog sin lilla tid för därifrån kom vi inte förrän halv 8. Det var som sagt var rätt halt även med vinterdäck. Det är lite fascinerande hur bildårar klarar sig på vägen dock. Jag körde i 90(på 90väg!) och blev omblåst som om jag var en vägsnigel. Det måste vara norrlänningen i mig som anpassar sig efter väglaget för upplänningar verkar inte göra det. 90 gick det bra att köra större delen av tiden men absolut inte fortare. 


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards