Alla inlägg den 23 november 2008

Av Fia - 23 november 2008 07:22

Och om jag är trött törs jag knappt tänka på hur trött Linnéa och M är. De har hållt igång sen halv fem imorse. Vaknade halv fem och somnade halv tio tror jag. Däremellan har de ju inte direkt sovit i ett sträck heller utan jag var upp till M inatt vid halvtvå. Maken har varit upp ett par ggr till och så har Ida också varit vaken inatt förmodligen väckt av oroligheterna.

Mira somnade iaf jättebra igår kväll. Lite hemlängtan blev det precis när det var dags att somna vid halv9 igår men då körde de igång och busa istället men vid halvtio när orken tog slut så kom hon. M fick då lägga sig i mitt knä i soffan och då tog det inte många minuter innan hon sov. Hon somnade lååååångt för LInnéa som tyckte att dansbandskampen var väldigt spännande:D

Halvfem var det dock god morgon för två stycken tjejer som stod och skrek "FÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIG!!!!!" i badrummet uppe. De kunde väckt döda så jag var upp och gormade lite på dem. Liiiite respekt får man visa de som faktiskt sover. Tog med mig tjejerna ner i Linnéas säng och där somnade iaf Línnéa till en halvtimme innan P vår inneboende kom upp. Det är jobbhelg för henne.

Nu är planerna att tjejerna ska ut i snön och leka så fort det ljusnar. Frukost först så klart. Äntligen efter några års väntan har vi också snö. VIsst är det underbart! 2dm underbar, kall, ren, vit snö. Jag får julkänslor för första gången på flera år! Hoppas så innerligt att den ska stanna till i mars men då får jag nog flytta längre norrut. Det gäller väl att njuta så länge det varar.

Dessa sömnlösa nätter har förresten sin fördel. Klockan är halvåtta och jag har hunnit med att tvätta två maskiner tvätt! Det är faktiskt bara en korg med tvätt kvar i tvättstugan. Tre maskiner tvättades igår, en inatt och två nu på morgonen. Visst är jag väl ett under av effektivitet;)!

Nu är det dags för frukost för nu kom maken upp och ska till jobbet.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards