Alla inlägg den 5 november 2008

Av Fia - 5 november 2008 14:21

Är det bara jag som tycker att det är skönt att jobba efter att ha varit hemma en hel vecka? Var ju ledig förra torsdagen och fredagen och sen helgen och mån-tis enligt schema och idag när jag för första gången på denna vecka har tid att sitta i lugn och ro vid datorn är det himla skönt! Lektionerna är avklarade för dagen och ALLA elever kom. Den ena har varit här för andra gången denna termin så frekvensen är inte så där jättetät men desto roligare när hon vågar sig hit. Idag fick hon prova på lite engelska och hon trodde hon var typ sämst i världen. Det var hon absolut inte:)

Läste på en annan blogg www.wetterholm.bloggagratis.se hur hennes barn hade sovit länge idag. Lilla Loppan(1 år) hade sovit till 9,45 och de lite större till halv elva. Jag anmäler mig till kurs hos henne om hon har ngn. Jag längtar mig sjuk efter att få sova längre än halv 7 på morgonarna. Börjar känna mig som en trotsig treåring inombords. "Jag vill, jag vill, jag vill soooooova!!!!!!" Fast idag var minsann skrotisarna trött istället när det var både skola och dagis. Halv 7 fick jag väcka Emma och småttingarna sov till 7 innan jag var tvungen att väcka dem. Såna här dagar skulle jag vilja ha flextid på jobbet(och skolan!) så de får sova och jag får njuta av lugnet med en kopp kaffe istället för att behöva lyssna till gap och skrik från storingen. Det gör susen med mitt underbara morgonhumör- NOT! Usch, jag klarar vad som helst under dagen men låt mig för guds skull få vara i lugn och ro första halvtimmen iaf!

Skoproblemet har löst sig förresten! Emma vill inte ha några skor alls nu så vad hon ska ha på sig i vinter återstår att se. De bruna som hon gillade förrut är inte snygga längre och inga andra heller. Dessutom måste allt vara rött och/eller orange för att hon ska kunna ha det på sig. Bara ett litet tips till julaftonen:) Finns det inget rent blir hon helt galen!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards