Alla inlägg den 7 november 2008

Av Fia - 7 november 2008 13:42

Klockan fem i morse vaknade jag av att jag för det första var helt kallsvettig för LInnéa hade snott täcket i vanlig ordning. Dessutom vaknade jag av en dröm som inte liknade något jag varit med om förr. Den var så otroligt verklighetstrogen att jag kände mig precis som Lotta(på bråkmakargatan) när hon tror att Miamaria och Jonas har slagit hennes Bamse efter en dröm. Pecis som hon kände jag mig. Jag vaknade och var skitledsen och sårad och arg! Varför? Jag hade drömt att jag blivit illa behandlad av en vän på en fest hon hade anordnat. Hon hade trashat mig fullständigt på festen så jag hade bara tagit mina barn och gått. Kompisens mamma hade kommit fram och bett om ursäkt å sin dotters vägnar och sagt att hon skämdes. Jag hade bara gått och sen beslutat att aldrig mer lita på personen. Alla personer finns i verkligheten och mamman ifråga har jag rätt bra kontakt men och hon skulle säga precis så där om dottern tog till sig dumheter men vännen ifråga skulle aldrig bete sig så! Lite lustigt vilka spratt ens hjärna spelar upp för en nattetid. Har gått och grubblar på drömmen hela dagen för den vill inte släppa men den har nog försvunnit till om en timme när jag ska hämta barnen på dagis och skola. Om inte annat ser barnen till att jag får annat att tänka på:D

Emma ska få ta med sig en kompis hem idag. Får se om de tänker spela teater idag som de brukar. Kompisen är en riktigt teaterapa:) Linnéa var så trött i morse att jag undrar hur pigg hon är nu. Hon bara stod i hallen på dagis och tirrade framför sig utan att klä av sig. Hoppas hon fått många sagor lästa för sig i myshörnan idag. Skulle inte förvåna mig om hon somnar i soffan innan middagen idag och sover till i morgonbitti. DÅ lär det bli tidigt och absolut ingen sovmorgon till sju som jag hoppas innan det är dags för träningar igen.

Appropå träningar så är det dags för utvecklingssamtal för Emma på gymnastiken. Får se vad tränaren har att säga om henne. Känns lite pirrigt måste jag säga. Hon är en liten rackare på att stå på händer iaf. Bäst i grupen verkar det som för hon vinner den tävlingen mest hela tiden. Värre är det med vigheten. UNgen är ung lika smidig som ett kylskåp men Jessica(en av tränarna) hjälper till. Tur att hon känner Emma privat också och vågar ta fighten! Det är inte det lättaste med min ngt humöriga dotter;)

Förresten har jag konstaterat att man alltid borde ha en sjuåring hemma. Inte för det fantastiska humöret eller tonårsfasonerna och inte heller för att hon håller en konstant förvirrad kring vem och vad hon ska vara just denna dag. Det som får mig att älska just sjuåringarna är nog just balansgången mellan att vara ett stort barn och ett litet på samma gång. Häromdagen kom Emma på att Sessan(gosekatten) fyllde år. Idag gjorde hon slag i saken och bjöd in några kompisar för kalas- utan att fråga oss hemma:)  Imorgon kommer vårt hus invaderas av fyra sjuåringar iklädda pyjamasar och med varsin nalle i högsta hugg. Kan man INTE älska såna barn?!?!? Klockan sex imorgon kommer de och de ska kolla på film, käka lite popcorn och dricka lite läsk. Tänk om de alltid kunde ha så modesta krav på tillvaron!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards