Alla inlägg den 12 november 2008

Av Fia - 12 november 2008 15:23

Idag har vi fått en prickig korv. Den är sisådär 130cm lång, 30kg tung och rätt hårig på toppen:) Emma vaknade imorse och var alldeles prickig på bålen. Några prickar på benen och nu har de börjat vandra upp på halsen och några finns i ansiktet. Ser ut som vattkoppor men det har hon ju redan haft!!! Inte lite heller utan snarare tvärt om så det var nog ingen risk enligt vår rådgivning(tack Lillis!). Emma fick iaf vara hemma idag eftersom vi inte vet var prickarna kommer ifrån och hon har varit med mig på jobbet hela dagen. Hon är ju fantasiskt duktig där! På förmiddagen satt hon och jobbade i Olas bok och Min egen bok och sen när jag hade utvecklingssamtal kollade hon på Scoobydoo. När jag kom tillbaka jobbade vi en liten stund till och sen käkade vi lunch. Efter lunch var det dags för nästa samtal och nästa film. Medan filmen rullade klart förberedde jag för samtalen imorgon fm och sen åkte vi hem. Inte en enda gång gnällde hon och tyckte det var tråkigt utan hon grejade med sitt och ville knappt åka hem:)

För er som varit med i vår vardag sista veckorna vet kanske att våran nattning slagit överstyr. Emma och LInnéa sköter sig exemplariskt iofs. De går och sover när de ska men den där mysstunden man gärna vill ha på kvällen har tvingats bort tyvärr. Orsaken? Ida vägrar sova! Hon har varit helt J***a omöjlig på kvällarna. Hon vägrar ligga kvar i sängen och inte somnar hon om man ligger bredvid heller. Mitt tålamod är inte det allra bästa när det gäller nattningar utan vi har ju kört på samma stil hela tiden. Sover gör man och sen är det liksom inget mer att diskutera- och sovit har barnen gjort också tills nu då! För varje dag som gått så har det liksom livit värre och igår somnade lilla donnan i min famn vid 9tiden av ren trötthet. Vid 8 hade jag ringt och beordrat maken att svänga förbi mina föräldrar på vägen hem för jag vägrade hålla å så här varje kväll. Hem kom han vid halv 10 med en resesäng! Nu hoppas jag på mirakel. INnan spjälsängen gick sönder så sov Ida som en gris i den men så fort vi bytte så slutade hon sova. Det är ju inte heller så troligt att man köper en ny till ett barn som är 2,5 men det får bli att backa tillbaka bandet till noll igen då och börja sovskola för skroten. I vårt rum, i en resesäng som hon gillar och förhoppningsvis ska det funka! Rapport följer!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards