Alla inlägg den 18 november 2008

Av Fia - 18 november 2008 09:47

* En Sackosäck!

* Petshopgrejer!

* pysselgrejer(vi bheöver det mesta: lera, playdoh, papper i olika färger och sorter, snören, klister, klistermärken, glitter, färg till olika material, dekorationsstenar eller liknande osv osv osv) Linnéa älskar att pyssla.

En stor låda att förvara allt pysselmaterial i. Den vi har nu duger inte alls. Den är för liten.

* Barbiegrejer. Kläderna har gått sönder och slottet likaså.

* Böcker! Det behöver förnyas en hel del i biblioteket.

* En kudde till sängen. Den hon har nu är en gammal soffkudde och tydligen inte så skön. Begripe inte vart alla våra kuddar tagit vägen. Såååå många ggr kräktes de väl inte förra året att det inte gick att tvätta dem längre:(

 Linnéa har också med katalogernas ankomst kommit på vissa tillägg.

* Bilbana(Behöver jag säga att Maken blev överlycklig???) Jag gissar att detta blir vår present men är du sugen så hör av dig och kolla.

* Spel

* Lastbil(stor)

* kökssaker till leksaksspisen. Ej matsaker för det har vi utan mer kastruller, bestick och sånt.

* Spel till PlayStation2(gäller även Emma!)

Av Fia - 18 november 2008 09:19

Inatt har jag haft en till av mina sjuka drömmar. Jag drömde att Mårten skaffade ett till jobb som nattvakt på ett köpcentrum. Jag fick en kväll et infall och gick dit för att hälsa på. I köpcentrumet fanns en lång nerförsbacke som man, när man skurade golvet, kunde åka kana nerför. Maken och jag slängde oss gång efter annan utför denna backe och åkte ner. Efter en god stund kommer jag på det. Ida är kvar i vagnen och sover... HEMMA- UTOMHUS-ENSAM! Jag vaknade ngt kallsvettig där kan man säga och ngt lättad att det bara var en dröm!


Snubblade på en tråd på ett forum som handlade om förvirrade föräldrar. Där stötte jag på en berättelse som fick mig att gapskratta. Håll till godo!

"När vår dotter var liten och skrek efter välling en natt gick min zombie till sambo upp för att göra iordning en flaska.
Han tog god tid på sig och kommer in i sovrummet, ger mig flaskan och lägger sig för att somna om. Jag tittar på flaskan och ser att det inte är välling i, luktar och känner att det luktar KAFFE!!!
Puttar till sambon och säger att Tyra vill ha mjölk och socker i flaskan också.
- Jahaaa??? yrar sambon och kravlar sig ur sängen för att hämta.
Efter några sekunder kommer han in i sovrummet och bryter ut i ett hysteriskt skrattanfall! Men UTAN flaska, den ställde han i kylen!"

 Eller den här:

"Vi har haft konstant förkylda och sjuka barn ett bra tag nu, det börjar sätta sina spår kan jag säga.
Vid 6-snåret i morse vaknar jag av att den ena av våra töser hostar så hon kräks. Så jag hoppar snabbt upp, tar hand om den nerspydda Saga, lägger Melina i min och makens säng, så jag kan byta sängkläder osv i tjejernas säng. När jag är nere i tvättstugan för att hämta rena lakan släpper jag samtidigt ut Findus, katten.

Jag hör när jag en stund senare går runt med Saga i famnen, att maken säger: men Findus för faaaan sluta slicka mig i örat och sen hör jag en duns. Trött som funderar jag bara på hur katten kom in igen eftersom det bara är fönster på övervåningen som är öppna. Men tänker att han kanske klättrat eller nått.

När jag nästan en timma senare kliver in i sovrummet och ska lägga mig i sängen ser jag att Melina inte ligger i sängen. Shit shit var är hon tänker jag, väcker maken och frågar: var faaan är Melina?????
- Melina, hon sover väl i sin säng säger han lite lätt sömndrucket
- eeeh nej, jag la henne bredvid dig för en timma sen.
Vi far båda upp, börjar leta efter Melina, i sängen, på toa, i tjejernas rum, i 16åringens rum. Paniken börjar sprida sig lite lätt kan jag säga. Efter ett par minuter hör jag maken tokskratta i sovrummet.
JAg sticker in huvudet och frågar vad som är så förbannat kul.
Han pekar på Melina som ligger under sängen och sover....
- Jag trodde hon var katten säger han, så jag puttade ner henne från sängen. Turligt nog låg den en hög kläder just där så hon landade mjukt. men ändå"

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards