Alla inlägg den 9 november 2008

Av Fia - 9 november 2008 22:34

Nu ikväll har jag äntligen blivit klar med adresslistan till dagis. Fick det på mitt ansvar i augusti och i slutet på månaden får jag en  kopia på filerna. Ve och fasa! Filerna är skrivna i Excel!!!!!!!!!!!! Vem kom på det programmet???!?! Det är så totalt ologiskt och obegripligt att det borde vara spöstraff för att ens tänka tanken att man ska uppfinna det. Visst det är säkert bra om man gått en sju veckor kurs för att lära sig eller om man besitter ens den minsta lilla förstånd för datorer och karltänk men jag kan ingetdera. Det måste vara en man som hittade på¨det programmet för hade det varit en kvinna hade det stått exakt hur man ska göra för att få till allting OCH inte minst så hade det gått att infoga mer än en rad i taget OCH man hade kunnat infoga rader även där det är text överallt utan att annan text flyttar sig.

Hela september slet jag med den allmänna telefonlistan som ska gå ut till alla. Den är ju superviktig för där står ju alla födelsedata så man vet vem man ska bjuda på kalas! Oktober gick och jag försköt tanken på att personalen nog vill ha en minst lika viktig lista med alla andra telefonnummer till anhöriga osv. Nu var jag ju tvungen att ta itu med det och efter några timmars slit hoppas jag innerligt att jag är klar. Den är iaf ivägskickad till förskolan.

Idag har vi haft trippelfirande här hemma. Pernilla vår inneboende fyller år imorgon men eftersom vi inte är hemma på hela kvällen så firade vi idag istället. Dessutom blev Emma en scout på riktigt idag. Hon blev invigd och fick söljan. Det var invigning i kyrkan här under gudstjänsten. Jag fick äran att ha med mig Ida i kyrkan. Det gick väl så där. Jag var inte så mkt i själva kyrkolokalen som utanför  för Ida var snortrött men skulle INTE sova. Jag vann kampen till slut med lite fusk. Vällingflaskan:D Det innebar att jag fick sitta och fika i lugn och ro efter gudstjänsten. Det är inte så vanligt! Sist men kanske inte minst så är det ju fars dag och även om Mårten inte vill fira vare sig mors eller fars dag så blev det ju tårta idag iaf:) En trippelchokladtårta... Hmm, undra om det är mens snart eller! Choklad och nötbotten med vit chokladganach, mörk chokladganach samt lite mockakräm för att "lätta" upp den lite. God var den och MÄKTIG. Fick inte ens i mig en bit! Som varmrätt hade vi lasagne. Gjorde storkok i min 10liters kastrull idag. Gjorde en jättesats med köttfärssås som även funkar som bas till chili con carne eller nåt sånt. lätt att variera! Blandade i lite linser i den och ingen märkte:D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards