Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

I did it!

Av Fia - 16 maj 2016 10:30

 Vår tvättstuga 'är en krigszon. Jag skojar tyvärr inte heller och i fredags när jag kom hem hade ngn städat sitt rum så det var överfullt i alla korgar, tvätt på golvet och nån hade snabbstädat genom att slänga ett berg med saker precis innanför dörren  Britten kan intyga hur den ser ut när den är i normaltillstånd.

I lördags tog jag min bluetoothhögtalare, mobilen och sen rockade jag loss hela dagen. Tvättade och vek nästan hela dagen. Bänken är totalt överbelamrad med ren, vikt tvätt. Orka liksom bära undan fem stoooora högar med handdukar till garderoben när de iaf är slut på en grisblink. Handdukar är tydligen engångsartiklar... Jag brukar lukta på dem och hänga upp igen  Imorse när jag körde igång första maskinen insåg jag att jag faktiskt har slut på tvätt nu! Jag har ingenting mer i tvättstugan att tvätta. Underbart är kort, jag vet att jag har två korgar fulla i sovrummen uppe och Emmas rum är bortom beskrivning i oordning så jag gissar att det inte varar längre än till kvällen   


I helgen har vår händige man jobbat hårt. Han har lagt nytt tak på lekstugan, börjat måla om den och efter lite städning så ska vi nog kunna inreda den igen. Vi tänkte nog skippa lekstugeinredningen faktiskt eftersom ingen leker i den men nu under sommaren kan man alltid göra tonårslya av den. Vi ställer nog in nån fåtölj eller ett par saccosäckar där och så kan de alltid spela spel, rita, lyssna på musik eller nåt där inne. Den är inte stor men iaf tillräckligt stor för ett par stycken.


Nu i helgen som kommer så ska vi fira den här damen   Det är inte vanligt att man ens får ta kort på henne så det gäller att passa på och bebisen hon håller i är kusinen H. Två av mina finaste  Med tanke på hur mkt man tycker om sin mans syskonbarn så skulle jag gärna ha ett par egna syskonbarn men det verkar inte som den önskan går i uppfyllelse tyvärr. Kortet är från Hs mammas födelsedag förra veckan.

På lördag och söndag är det dags för konfirmation för Emma. Ska bli himla kul. På lördag är det fest för familjerna och på söndag är det konfirmationsgudstjänst. Tänk att Emma blivit så stor. Hon som var en sån skrikhals som bebis för att sen bli så nöjd så nöjd med livet under resten av barndomen. Alltid full av energi, leksugen som bara den. Leka och fotboll har alltid varit livet. Och filtarna!!! Den röda, blå och gula filten. Livet hängde på att de fanns. De skulle läggas över ansiktet annars sov hon inte. Som en papegoja. De finns kvar än, i en låda i hennes rum. Trasor idag men ack så kära  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards