Alla inlägg den 20 november 2009

Av Fia - 20 november 2009 08:39

Nu vet man att hösten är här för regnmålnen köar för att komma in över vårt avlånga land, solen lyser med sin frånvaro och vädret är så där mörkt och trist och blött som det bara kan vara i november. Behöver jag säga att jag verkligen inte tycker om denna årstid??? Inte nog med att vädret är så tråkigt som det bara kan bli utan barnen verkar omöjligt kunna hålla sig friska.

Emma har ju gått i skolan hela veckan eftersom hon har varit pigg nog att gå. Okej, hon har inte varit i toppform men jag har inbillat mig att det nog mest berodde på att hon hade haft halsfluss och att kroppen tagit lite stryk och var trött för att återhämta sig. PCkuren avslutade hon i fredags för en vecka sen och i onsdagskväll klagade hon över att hon hade ont i halsen igen... Nåja, iväg till skolan igen eftersom hon inte hade feber eller så utan verkade rätt okej. Igår hämtade Maria henne i skolan och då fick hon alvedon och däckade på soffan. Där låg hon när jag kom hem med 38.1 i feber trots alvedon, ont i halsen och huvudet och igår kväll började hon må illa.. Hon kräks när febern stiger fort tyvärr men vi klarade oss igår iaf för jag tror hon hann somna innan illamåendet blev för mkt. Tror detta är första gången ngnsin som hon lyckas få feber utan kräkningar. Alltid ngt att glödjas åt:D

Murphey's lag slog till också. Ni vet den om alltings jävlighet? I förrgår gick en av mina provisoriska lagningar sönder så idag kl 11 hade jag tid hos tandläkaren. Vet ni när jag fick Emmas läkartid??? Kvart över 11 på andra sidan stan!!! Tur att det inte gör ont i tanden men lite pinsamt att ringa och boka om min akuta tid som jag fick igår... Nåja, sånt är livet! Jag slipper fixa barnvakt iafSkrattande Till läkarbesöket kan man alltid ta med ligan men till tandläkaren där man själv ligger fastspänd är det värre.

Tycker också att det är rätt synd om Emma för hela veckan har hon längtat efter fredagen för idag skulle hon få ta hem två kompisar från skolan som hon verkligen ville leka med. Märta och Emelie. Emelie har hon längtat lite extra efter eftersom det varit minst sagt manfall i klassen, eller snarare flickfall... Det har varit fem tjejer i klassen, två har varit bortresta och resten sjuka och alla Emmas kompisar har varit sjuka. Hon har iofs lekt med de som funnits så det har inte gått ngn nöd på henne. Tjejerna i klassen är med få undantag helt underbara på att leka med ALLA och de flesta byter lekkamrater ganska hejvilt. Gissa om vi föräldrar till dessa leklystna tjejer uppmuntrar detta!!! Vi alla tycker att det är viktiga egenskaper och jobbar aktivt för att det ska fortgå, även oss föräldrar emellan, då vi ringer varandra om ngn är ledsen så resten kan stötta. Lite extra ledset i ögat blev det okcså då Emma var sjuk en hel vecka och sen hann hon leka med en av sina "bästisar" Olivia i en dag innan det var hennes tur att bli sjuk och så hann hon bara leka en dag med henne igen innan Emma blev sjuk igen. Det är ingen muntergök som är sjuk här hemma direkt just nu.

Fast det verkar som att halsflussen grasserar hejvilt i klassen. Jag gissar att Emma är boven i dramat eftersom hon sjuknat om och då troligen varit smittbärare hela skolveckan. Det är två av Emmas kompisar som fått halsfluss och resten är sjuka men jag vet inte hur... Däremot har Märta som Emma lekt NÄRA förra gången hon blev sjuk klarat sig. Den tjejen har tur:D 

Håll nu tummarna för att Emma får en ny pckur och blir frisk av den! Förra dosen var tydligen i gränslandet till för svag. Det är svårt när viktgränserna för läkemedel ligger nära barnets.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards