Alla inlägg den 12 november 2009

Av Fia - 12 november 2009 10:44

Igår hade Emma och jag en riktig myskväll-bara hon och jag! Imorgon är det maskeraddisko på skolan och eftersom jag lovat Emma en ny klänning till det(och jul) så var vi tvungna att fixa den den här veckan. Maken blev hembeordrad i vettig tid och vi kunde åka iväg. Vi hade iofs redan tjuvstartat genom att låta småttingarna vara kvar på dagis en timme extra och jag hämtade Emma tidigare från fritids. Vi åkte till Lindex och där sprang vi på klänningen med stort K. Både Emma och jag föll för den på en gång och hittade samtidigt resten av outfitten(exkl skor). Klänningen är svart(så klart) i typ satinmaterial med tyllkjol och över hela klänningen finns det strasstenar som glittrar i turkost, cerice och guld. Till det hittade vi en  svart jacka, midjekort sak a' la Pernilla Wahlgren och åttiotal och inte blev det mindre åttiotal av att Emma hivade upp ärmarna till armbågarna och hävdade att SÅ ska det vara, bara axelvaddarna som saknadesObestämd Sen kommmer vi till det som verkligen satte pricken över iet. Hon har chockrosa strumpbyxor och över det har hon svarta, genomskinliga tights med blommönster och sist men inte minst så fick hon svart nagellack... Jag gick hem och provade nagellacket i hopp om att det skulle glittra lite grann iaf eller åtminstone vara ganska tunt men det heter Moonless night och det stämmer... Det täcker otroligt bra! Nåja, nagellacket är till festen och inte till jul och resten av kläderna var faktiskt väldigt fina, ffa klänningen! När vi shoppat klart så avslutade vi kvällen med att gå och fika. Tror nästan att det var bäst för Emma kom igång och frågade massor om hur jag och maken träffades och så berättade hon att hon skaffat ny pojkvän fast jag fick inte berätta vem... Ni får fortsätta leva i okunnighetSkrattande

Emma och jag konstaterade att det fanns HUR mkt kläder som helst just nu som hon tyckte var snygga så nu sitter presentkort på kläder rätt högt upp på önskelistan!


Nu återstår en liknande kväll i Linnéas sällskap också för jag har lovat även henne en julklänning men det är nog ingen jättebrådska. Tror inte hon har fler kalas innan jul, i såna fall lär det bli innan det för hon har ju ingenting att ha på sig som är snyggt tydligen... Allting är bara gammalt!!!! Okej, hon har en poäng. Hon får i princip inga nya kläder då hon ändå har sjukt mkt mer än hon behöver eftersom hon får ärva från Emma, grannen och dagisfröken. En ny julklänning ska hon få iaf så hon kan få känna sig fin på kalas. Det är viktigt för henne! Även här kan jag tipsa om att kläder i julklapp kommer gå hem men köp då inte vardagskläder för det finns utan satsa på sånt som är lite extraGlad

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards