Alla inlägg den 5 november 2009

Av Fia - 5 november 2009 12:07

som pyromanen sade om sin brasa. Idag var det dags för nytt besök till bm och lagom till besöket så vände sig bebisen med huvudet ner. Den låg med huvudet hårt nerkört i bäckenet men det visste jag redan för kokosnöten är på plats och skaver och bebisen verkar ha fullt normala reflexer för den ligger och gnussar huvudet därnere precis som den ska göra. Kanske inte jätteskönt men jag tar gärna det eftersom det innebär att jag slipper fundera på snitt nu iaf. Imorgon kanske den vänt sig tillbaka igen å andra sidan:D Den tumlade runt inatt så jag somnade inte förrän halv2. Misstänker att jag kommer vara död imorgon men då är vi lediga iaf så jag kan passa på att sova en stund om jag får Ida att samarbeta:)


Annars var allting helt ok. Hjärtljuden har ökat till 146(tjejnivå), magen är 35cm och har tappat lite från sin kurva men jag slutar ju alltid på 40 så det är liksom på tiden om denna ska följa samma mall! Urinstickan visade ingen äggvita eller ngt alls för den delen och blodtrycket håller sig bra. Idag låg det iofs på 145/85 men eftersom undertrycket är normalt så är det ingen fara.


Jag har också sista dagarna blivit så sjukt nyfiken på vem det är som ligger därinne i magen. är det en tjej eller kille????? Jag vill inte vänta en månad till. Jag vill veta NU!!!!!! I stort sett allting är klart till den ska komma också. Skötbordet är nerfällt, skötbädden på plats, kräkhanddukar framtagna och tvättade, vagnen och babyskyddet är inhandlat. Jag har tom köpt tvättlappar, blöjor och en tetra ersättning utifall att. Inte för att jag har haft  användning för den hittills men jag slappnar av bättre om jag vet att det finns hemma. Knäpp jag vet! Igår när jag var på apoteket köpte jag också en liten napp i minsta strl trots att den knappst kommer användas så här första veckan eller alls... Återigen tycker jag att det är skönt att ha en hemma iaf för man vet liksom aldrig!


Planeringen för dagen är annars att åka mellan hem och jobb för jag har Emma hemma själv nu på fm och om en liten stund kommer farmor och tar över så jag kan åka på möte. Har redan varit in en vända till jobbet och haft dagens enda lektion. Missar ogärna den för eleven är så himla mysig och jobbar som en häst. Hon fick en ny bok idag och redan är halva klar!!! Tro mig, det är inte ofta som vi stöter på sååå arbetsvilliga elever:D



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards