Alla inlägg den 13 november 2009

Av Fia - 13 november 2009 08:02

och med risk för att svära i kyrkan så måste jag säga att 40-talister måste vara straffet i vårt samhälle! Maken till egoister får man nästan leta efter, eller nja de är ju rätt mångaSkrattande Vad är nu orsaken till att jag ondgör mig över en hel generation? Här i landstinget har vaccinationerna för svinisen kört igång. Precis som överallt annars har man valt riskgrupperna först och sen efteråt får alla andra sina sprutor. Helt ok säger jag. Ingenting konstigt med det! Här i landstinget har man dock valt kaosmetoden vad gäller sprutorna. Det verkar som det finns två olika alternativ. En där man kallas eller får komma till SIN mottagning för att vaccineras och så den av mig namngivna kaosmetoden dvs alla som har lust att drabbas av allsköns sjukdomar ställer sig i timslånga köer med och utan barn och får i bästa fall en spruta om nu inte vaccinet tar slut förstås... Det är här som 40-talisterna kommer in. På de allra flesta vaccinationsmottagningar är det en stor del 40-talister som tar sig plats i kön fast de inte hör till en riskgrupp och när man konfronterar dessa och personalen så får man till svar av iaf personalen att det är enklare att ge dessa sprutan än att ta diskussionen... Jag säger ingenting om personalen frö de gör verkligen sitt jobb och mer därtill och de har en poäng men så har vi egoisterna som faktiskt anser sig så otroligt viktiga att de måste gå före i kön före barn och människor med kroniska sjukdomar. Det är ju också rätt ofta som dessa människor inte ens har valet att stå i kön i timslånga köer eftersom de inte kan riskera att drabbas av fler infektioner och vem med vettet i behåll ställer sig i en sån kö med flera små barn??? Man kan nog lugnt sagt säga att kaosmetoden som sker i vårt landsting lämnar en hel del i övrigt att önska både vad gäller planering och eftertanke men hur kan så många 40-talister anse sig ha rätt till vaccin före alla som löper större risk att drabbas??? Och jo då, jag vet att ALLA 40-talister inte är egoister. Känner många själv men det går inte att bortse från att denna generation just nu tar för sig på bekostnad av andra och dessutom är beredda att ljuga om detSkrikandes. Heder till er andra som inte gör det!




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards