Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Bilskrälle och svåra överväganden

Av Fia - 26 oktober 2009 15:40

Bilskrället har gått sönder igen. Det går inte att stänga av parkeringsljuset på den. Vet att vi hade det problemet för några månader sen och det löste sig så jag hoppas på samma tur denna gång. Kommer dock inte ihåg vad felet var eller hur lång tid det tog att åtgärda för sån information är alldeles för ointressant för att hålla ordning på:) Hoppas maken kollar sin mobilssvar snart för mobilen är avstäng i vanlig ordning... Det blir inte jätteskoj för honom eller mig om han inte gör det och han kommer hem kl 10 ikväll... Jag måste liksom ha bilen imorgon och går det inte att stänga av lyset har jag inget batteri imorgon! Dess värre har maken i sommar lånat bil av en kompis för att leka av sig sitt sista rallyberoende antar jag för bilen är usel som familjebil och jag får inte ens köra den! ObestämdHur bra är det med en familj där bara en bil går att åka med men båda behöver den för att komma till jobbet`???? Hoppas att det är sista gången han får för sig liknande, omogna idéer.


Fast allting med honom är inte fel, jag lovar! Igår satt han på blocket och kollade på minibussar. Undra om det börjar gå upp för honom att fyran kommer snart;) Dessutom påpekade jag att vi MÅSTE fixa ordning Linnéas rum snarast för jag behöver hennes kläder nere i källaren för att få plats med allting till bebisen. Det lutar åt att det blir nytt golv därinne redan denna lönemånad. Skönt! Sen återstår det väl att se om hon tänker sova där eller bara utnyttja det som eget rum när hon har kompisar???? Hon får iaf möjligheten!


Emma har sista tiden ösnkat att få gå på high school musical. Jag var in och kikade efter biljetter men backade ur den julklappen när jag såg priset. 450:-/pers för biljetter till en musikal som jag inte ens vet om hon kommer tycka om liksom... Svårt!  problemet löste sig dock för de tog slut:P Nu såg jag dock att de ska ut på turné och kommer till Uppsala... Nu blev det ju ännu svårare för jag tycker egentligen att barns intresse för teater ska uppmuntras och jag själv vurmar ju extra för just musikaler. Emma älskar ju tex Kristina från Duvemåla när jag berättar om vads ångerna handlar om(lyssnar rätt mkt på det ja!). Fast 450:- innebär ju att julklappspengarna låses fast till en stor del av detta... Men å andra sidan kommer en del annat på hennes önskelista vara rätt billigt eftersom hon ösnkar sig tv på rummet(finns i relaxrummet redan och kan flyttas in, behöver dock köpas en boxer till), internetuppkoppling är bara en sladdragning ifrån att fixas och mobil kommer hon inte få förrän hon lär sig ta ansvar för sina kläder/grejer. Mitt resonemang är sånt att klarar man inte hålla ordning på överdragsbyxorna/mössan/jackan/skorna lär man knappast klara mobilen... Kom gärna med era åsikter! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards