Alla inlägg den 26 december 2010

Av Fia - 26 december 2010 17:17

och man undrar varför man stressar som en tok för att få allting klart och sen är det över på några timmar. Julafton blev mkt trevlig. Svärmor var här med makens systrar och yavuz och vi har alltid roligt ihop. Tomten lyckades hitta hem till oss i år igen så jag måste haft snälla barn trots allt tjafs och syskonbråk men det kanske inte tomten bryr sig om  . Barnen var mer än nöjda med sina presenter då de fick sånt de önskat sig. Emma fick zhuzhupets och en bana till dessa hamstrar, Linnéa massa pyssel och en barbie man kan måla kläderna på och Ida fick ett efterlängtat prinsesslott och några dockor till det. Ja, liiiite mer paket än så fick de så klart. Granen var rätt full.

Själv fick jag 1000:- på IKEA att shoppa upp som kommer förvandlas till en byrå till hallen och en ny del till vår bokhylla i vardagsrummet där vi tänker förvara Eriks leksaker och Idas saker hon inte får leka med utan uppsikt(pennor, pyssel, pärlor, spel). Måste hitta ngn slags låsmekanism som är barnsäker bara så hon inte kan öppna den... Hur låser man en bokhylla som inte har lås??? En billy för övrigt. Eller ska man köpa en stor låda man kan låsa??? Var hittar man såna? Medicinlåda kanske   En stor rackare då! Jag vet förresten att 1000:- inte räcker så långt men jag fick ytterligare 1300:- i födelsedagspresent. DET kommer jag en bra bit på.

För övrigt kommer vi nog få springa på IKEA som galna framöver för maken fick en sjysst gåva av sin mamma som nog kommer täcka upp merparten av ett nytt kök. äntligen ska jag slippa lådor som inte sitter fast i sina spår, skåp som är så nötta inuti att det ser ut som ngn hällt ut kaffesump och smetat runt där och gått därifrån. Äntligen ska vi få ett bord i köket och slippa det stora hålet i golvmattan som Ida gnagde upp när hon var bebis. Gissa om jag längtar! Frågan är bara hur vi löser arbetsfrågan nu??? Det räcker inte att köpa ett kök, det ska på plats och innan dess är det golvläggning, tapetsering, nermontering av en del väggar osv och när ska maken hinna det???? Jag bör nog hålla mig borta från själva monterandet. Jag har tummen mitt i handen tyvärr.

Igår var vi iväg på julafton nr 2. Det har blivit så när man har två sidor av släkten som vill fira med barnen. Ena sidan på julafton(varannat år) och sen juldagen brukar det bli en vända till. Rätt vettigt att dela upp julklapparna också för det kan lätt bli hysteriskt mkt för barnen som får från många håll.

Idag har vi inte gjort många knop hemma mer än njutit av att huset för en gångs skull är nästan välstädat. Tittat på tv, spelat lite spel, pratat lite strunt, matat monstren(diskmaskinen och tvättmaskinen) och tittat på tv lite till och plockat lite saker som på ngt underligt sätt hittar ut överallt från barnens rum???? Jag åkte också iväg och köpte en ny bilbarnstol till Erik så nu kommer han sitta som en kung i bilen igen. Sista månaden har verkligen varit trång för honom i bilen stackarna. Han är inte ens i närheten av att väga 13 kg som är över viktgräns för babyskyddet men han har långa ben. De har inte riktigt fått plats med dem men nu så! Nu kommer han också få sitta skönt i bilen och det lär behövas eftersom det blir många timmar i bilen en arbetsvecka och fler blir det i januari när jag börjar jobba heltid.

Just ja, jag har inte skrivit om Eriks födelsedag heller va? Lilleman har gått och blivit ett år nu! Dagen före julafton av alla dagar. Inte klokt vad fort det gått  


Den här lille killen som kom hem till oss förra julafton och nu har han blivit lite större...

  

Här visar han upp sin present han fick av faster Maria som bor i London. Det är klart att bor man där kan man inte komma hem utan en dubbeldäckare  Erik älskar den och alla små gubbar som åker i den men som man kan plocka bort och tugga på. Jösses vad fort det här året gått!!!! Inte klokt. Min lille bebis är ingen bebis längre utan en liten kille som går omkring för fullt och nästan helt har givit upp krypandet. Han pratar och sjunger för fullt och älskar att busa.

Han fick också massa paket dagen till ära. Jag önskar att jag kunde säga att vi väckte honom med skönsång men han är alldeles för morgonpigg för det så jag satt kvar i sängen och så fick tjejerna sjunga för honom istället

  

Som de flesta ettåringar var papper och snören själva presenten              men han fick sjungande delfiner till badet. Det verkar som det var gott med badringarna iaf...

  

På kvällen kom sen resten av familjen och gratulerade födelsedagsbarnet med ännu mer papper och snören  

Däremot var alla leksaker väldigt populära när pappret försvann. En gåbil gick nog mest hem hos småsystrarna dock men Erik kämpar frenetiskt för att hinna med att leka med den innan de tar den och åker ifrån honom.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards